Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.21464/fi40306

Apstraktni film – izlagačko-doživljajna obilježja

Vanja Obad orcid id orcid.org/0000-0002-8783-1477 ; Naugarder Straße 37, DE–10409 Berlin


Full text: croatian pdf 888 Kb

page 543-568

downloads: 471

cite

Full text: english pdf 888 Kb

page 568-568

downloads: 679

cite


Abstract

U članku se razmatra specifična svrha postupaka i doživljaja koje nastoje generirati različite eksperimentalističko-filmske struje apstraktnog filma. Namjera je prikazati na koji način apstraktni film zaokuplja našu pažnju te pokazati kako on upravo i računa na tip raspoloženja u situacijama odmaka od nužde snalaženja (kauzalne logike), na prepuštanje percepciji neobičnih vizualno-zvukovnih nadražaja koji potiču drugačija emotivna i asocijativna polja. Analizirat će se izlagački elementi različitih struja apstraktnog filma, oslanjajući se prvenstveno na klasične primjere apstraktnog filma i animacije (braća Whitney, McLaren, Richter i Eggeling i dr.).

Keywords

apstraktni film; apstraktna animacija; eksperimentalni film; avangardni film; apstraktna umjetnost; vizualna glazba; sinestezija; minimalizam; kognitivna teorija filma; doživljaj

Hrčak ID:

245116

URI

https://hrcak.srce.hr/245116

Publication date:

21.10.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.179 *