Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31192/np.18.3.8

Osmišljavanje inkluzivnoga odgojno-obrazovnog procesa - Samoprocjena odgojitelja i učitelja

Jasna Kudek Mirošević orcid id orcid.org/0000-0001-7582-0087 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Zagreb, Croatia
Daria Tot orcid id orcid.org/0000-0002-8530-0875 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Zagreb, Croatia
Anka Jurčević Lozančić orcid id orcid.org/0000-0002-7090-6110 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 145 Kb

page 547-559

downloads: 1.091

cite


Abstract

O umijeću, kao i o samoprocjeni stvaranja inkluzivnoga ozračja ovisi koliko će potencijali sudionika odgojno-obrazovnoga procesa biti iskorišteni. Obogaćivanje, nadogradnja i samoevaluacija kompetencija odgojitelja i učitelja, između ostaloga, odnosi se na planiranje, pripremanje, stručno usavršavanje te na strategije poučavanja unutar individualiziranih kurikula usmjerenih na dijete. Za potrebe istraživanja konstruiran je upitnik za odgojitelje i učitelje. Cilj je putem samoprocjene kompetentnosti za stvaranje inkluzivnoga ozračja, planiranje, načine rada s djecom s teškoćama te vrednovanje vlastitoga rada ispitati postoji li kod ispitanika povezanost između razine kompetentnosti i godina radnoga iskustva odgojitelja i učitelja u redovitim odgojno-obrazovnim ustanovama (N=502). Postavljena je hipoteza da postoji povezanost između odgojitelja i učitelja s obzirom na godine njihova radnog iskustva u samoprocjeni navedenih kompetentnosti. Rezultati su pokazali povezanost između odgojitelja i učitelja s većim radnim iskustvom u njihovoj višoj samoprocjeni koja se odnosi na dovoljnu zastupljenost organiziranih različitih oblika unaprjeđenja inkluzivne prakse i cjeloživotnoga obrazovanja u vlastitoj odgojno-obrazovnoj ustanovi, kao i to da se oni s više godina radnoga iskustva smatraju kompetentnijima za planiranje i izradu individualiziranih kurikula.

Keywords

inkluzivni pristup; kompetencije u radu s djecom s teškoćama; samoprocjene odgojitelja i učitelja; stručno usavršavanje

Hrčak ID:

246453

URI

https://hrcak.srce.hr/246453

Publication date:

23.11.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.897 *