Ethnological Research, No. 25, 2020.
Professional paper
https://doi.org/10.32458/ei.25.4
Edukativna muzejska akcija – obilježja i mogućnosti razvoja
Kosjenka Laszlo Klemar
orcid.org/0000-0002-3762-9879
; Technical Museum Nikola Tesla
Željka Miklošević
; Faculty of Humanities and Social Sciences in Zagreb
Abstract
Obilježavajući Međunarodni dan muzeja, hrvatski muzeji provode Edukativnu muzejsku akciju (EMA) provođenjem edukacijskih aktivnosti – najčešće radionica, vodstava i edukativnih izložbi – na specifičnu temu koju zadaje muzej-voditelj. Etnografski muzeji u Hrvatskoj su u akciji sudjelovali od samih početaka, a Etnografski muzej u Zagrebu bio
je i voditelj edukativne muzejske akcije 2000. i 2010. godine. U članku je predstavljeno istraživanje o obilježjima EMA-e kao edukativne muzejske akcije koje je bilo provedeno analizom tiskanih knjižica kao programskih publikacija Akcije te odgovora muzejskih
stručnjaka koji su sudjelovali u organizaciji i provođenju Akcije dobivenih anketom. Istraživanjem se pokazuje nesklad između naziva i obilježja ove organizirane aktivnosti na temelju čega se propituje stanje i potencijali razvoja Akcije, ali i muzejske edukativne djelatnosti. Kustosi etnografskih zbirki i muzejski pedagozi u hrvatskim etnografskim
muzejima koji su sudjelovali u istraživanju doprinijeli su određivanju problematike vezane za muzejske edukativne programe kao i određivanju njezinih razvojnih potencijala.
Keywords
edukativne muzejske akcije, muzejska pedagogija, Hrvatska
Hrčak ID:
247164
URI
Publication date:
10.12.2020.
Visits: 1.662 *