Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2020.2.2.35

UPRAVLJANJE IMPRESIJAMA

Zoran Tomić ; Faculty of Humanities and Social Sciences of the University of Mostar, Mostar, B&H
Ivan Tomić orcid id orcid.org/0000-0002-7086-7158 ; University of Graz, Graz, Austria
Davor Pavić ; Prefect's Office of Split-Dalmatia County, Split, Croatia


Full text: english docx 12 Kb

page 45-45

downloads: 138

cite

Full text: croatian doc 148 Kb

page 35-44

downloads: 531

cite


Abstract

Autori istražuju fenomen upravljanja impresijama kao proces u kojemu pojedinci pokušavaju utjecati na percepciju koju ljudi imaju o osobi, nečemu ili nekom događaju. U tom kontekstu ukazuju na značenje i tehnike koje pojedinci koriste preko samoprezentacije, samopromocije, samoučinkovitosti, samosvijesti i pozitivnih iluzija. Upravljanje dojmom može biti svjestan ili podsvjestan proces. U većini slučajeva, ljudi koji upravljaju dojmom pokušavaju uskladiti percepciju drugih ljudi s njihovim ciljevima. Impresijama se upravlja i u javnome, ali i privatnom prostoru. Želja da se lijepo izgleda i da se tako predstavi, stara je koliko i sam čovjek.

Keywords

impresije, samoprezentacija, samopromocija, samoučinkovitost, samosvijest, pozitivne iluzije, komunikacija

Hrčak ID:

247240

URI

https://hrcak.srce.hr/247240

Publication date:

4.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.408 *