Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.22598/pi-be/2020.14.2.51

ZADOVOLJSTVO ILI NAPREDAK STUDENATA – TREBAJU LI SUSTAVI UPRAVLJANJA KVALITETOM U VISOKOM OBRAZOVANJU STREMITI POSTIZANJU ZADOVOLJSTVA STUDENATA ILI USPJEŠNOSTI STUDENATA?

Ines Dužević orcid id orcid.org/0000-0002-0722-6235 ; Department of Trade and International Business, University of Zagreb, Faculty of Economics & Business


Full text: english pdf 586 Kb

page 51-67

downloads: 455

cite


Abstract

Svrha – U radu se ističe značaj napretka studenata te se tvrdi da procesi osiguravanja kvalitete u visoko obrazovnim institucijama ne uspijevaju odgovoriti na izazove povezane uz studentski angažman. Polazi se od pretpostavke da zadovoljstvo studenata nije dobar indikator kvalitete te da bi se procesi kvalitete trebali usmjeriti prema napretku i razvoju studenata.
Dizajn/Metodologija/Pristup – Pretpostavke rada se temelje na opsežnom pretraživanju literature te su testirane na uzorku od 1378 studenata sa 61 visoko obrazovne institucije u Republici Hrvatskoj. Odnosi u modelu su testirani koristeći hijerarhijsko linearno modeliranje.
Rezultati i implikacije – Rezultati su omogućili razumijevanje individualnih i institucionalnih čimbenika koji potiču studente da se uključe u aktivnosti koje doprinose njihovom obrazovanju. Nastavnici i vodstvo u visokom obrazovanju mogu koristiti rezultate za oblikovanje vlastitih procesa kojima će osigurati visoku razinu uspješnosti studenata. Kreatori politika mogu koristiti rezultate kako bi promovirali aktivnosti koje su ključne za postizanje napretka studenata.
Ograničenja – Istraživanje je provedeno u sustavu visokog obrazovanja Republike Hrvatske te su varijable na drugoj razini analize prilagođene zbog nedostatka podataka. Zbog toga je institucionalni učinak podcijenjen, a rezultati na drugoj razini analize nisu statistički značajni.
Originalnost – U radu se ističe potreba preispitivanja procesa osiguravanja kvalitete u visokom obrazovanju kako bi se orijentirao na napredak i angažman studenata umjesto na njihovo zadovoljstvo. Višerazinska analiza je omogućila uvid u odnose između institucionalnog okruženja, koji je prikazan kroz dimenzije kvalitete, i angažmana studenata.

Keywords

angažman studenata; višerazinska analiza; osiguravanje kvalitete; visoko obrazovanje.

Hrčak ID:

247276

URI

https://hrcak.srce.hr/247276

Publication date:

7.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.242 *