Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.22598/pi-be/2020.14.2.71

ODNOS IZMEĐU PODUZETNIČKE ORIJENTACIJE I INOVATIVNOSTI U HRVATSKIM PODUZEĆIMA

Helena Šlogar orcid id orcid.org/0000-0002-7240-1140 ; Libertas International University, Trg J.F. Kennedy 6b, Zagreb, Republic of Croatia
Heri Bezić ; University of Rijeka, Faculty of Economics, Ivana Filipovića 4, Rijeka, Republic of Croatia


Full text: english pdf 577 Kb

page 71-87

downloads: 590

cite


Abstract

Svrha istraživanja bila je utvrditi postoji li pozitivan odnos između poduzetničke orijentacije i inovativnosti u hrvatskim izvoznim poduzećima. Za potrebe istraživanja koristi se trostupanjski stratificirani slučajni uzorak, a za analizu podataka korištena je regresijska analiza. Struktura korelacije između pojedinačnih odgovora i pojedinih skupina odgovora analizirana je kanonskom analizom i klaster analizom. Podaci su prikupljeni od 303 hrvatska poduzeća pomoću upitnika sa stopom odgovora od 35,31%. Rezultati potvrđuju da postoji pozitivna povezanost između poduzetničke orijentacije i inovativnosti u hrvatskim poduzećima. U kontekstu ovog istraživanja, vjerojatno je da se poduzetnička orijentacija povezana s inovativnim aktivnostima poduzeća može pozitivno odraziti u stvaranju i održavanju dobre poslovne klime te jačanju konkurentnosti na međunarodnom tržištu.

Keywords

inovativnost; poduzetnička orijentacija; preuzimanje rizika; proaktivnost; hrvatska poduzeća.

Hrčak ID:

247279

URI

https://hrcak.srce.hr/247279

Publication date:

7.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.968 *