Skip to the main content

Original scientific paper

Provedba STEM nastave u ranoj dobi i mišljenja svih dionika: primjer Turske

Remziye Ceylan Ceylan ; Department of basic education Faculty of Education Yıldız Technical University Yıldız Teknik Üniversitesi, Davutpaşa Kampüsü, Eğitim Fakültesi, A-308, Esenler, İstanbul, Turkey
Beyza Akçay Malçok orcid id orcid.org/0000-0001-9576-3219 ; Department of basic education Faculty of Education Yıldız Technical University Yıldız Teknik Üniversitesi, Davutpaşa Kampüsü, Eğitim Fakültesi, A-308, Esenler, İstanbul, Turkey


Full text: english pdf 366 Kb

page 717-754

downloads: 553

cite

Full text: croatian pdf 366 Kb

page 717-754

downloads: 468

cite


Abstract

Cilj ovoga rada bio je promatrati i ispitati provedbu STEM nastave u ranoj dobi
i saznati mišljenja nastavnika, roditelja i školskoga rukovodstva o tome. Metoda
korištena u istraživanju je analiza slučaja, koja je jedna od kvalitativnih metoda
istraživanja. Podatci su prikupljeni pomoću Protokola promatranja nastave i
polustrukturiranih intervjua s roditeljima, nastavnicima i zamjenicama ravnatelja.
Istraživanje je provedeno u Turskoj, u predškolskoj obrazovnoj ustanovi u sklopu
državnoga sveučilišta u Istambulu. U istraživanju je sudjelovalo 15 djece, dva
nastavnika, dvije zamjenice ravnatelja i petero roditelja. Podatci su opisani pomoću
metode analize sadržaja. Tijekom provedbe STEM nastave, pomoću Protokola
promatranja nastave promatrano je 39 od ukupno 48 indikatora. Zaključeno je da
provedena STEM nastava sadrži potrebne odrednice STEM područja te da se STEM
nastava može na odgovarajući način provoditi i u nastavi u ranoj životnoj dobi.
Pomoću rezultata dobivenih putem intervjua zaključeno je da roditelji nisu imali
potrebne informacije o STEM nastavi jer im nije bilo pruženo dovoljno informacija.
Nastavnici i zamjenice ravnatelja bili su zadovoljni takvom nastavom te su kod djece
primijetili pozitivne promjene kao rezultat provedbe STEM nastave.

Keywords

inženjerstvo; matematika; STEM; rana dob; tehnologija; znanost

Hrčak ID:

247859

URI

https://hrcak.srce.hr/247859

Publication date:

30.9.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.970 *