Skip to the main content

Original scientific paper

Učinak kodiranja na vještine vizualno-prostornoga mišljenja učenika

Ramazan Atasoy orcid id orcid.org/0000-0002-9198-074X ; Turkey Ministry of National Education
Celalettin Özden ; Turkey Ministry of National Education


Full text: english pdf 530 Kb

page 865-912

downloads: 456

cite

Full text: croatian pdf 530 Kb

page 865-912

downloads: 313

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada istražiti učinke upotrebe kodiranja u nastavi tehnologije i
dizajna na vještine vizualno-prostornoga mišljenja učenika. U studiji je korišten
sekvencijalni eksperimentalni dizajn i miješane istraživačke metode. Kvantitativna
dimenzija istraživanja provedena je na nasumičnom eksperimentalnom uzorku
s provedbom pred- i posttesta u kontrolnoj skupini, a u kvalitativnoj dimenziji
istraživanja korištena je tehnika intervjua. Uzorak ispitanika uključivao je učenike
srednje škole Şehit Hüseyin Ruso iz Nicosiae u Sjevernom Cipru, u školskoj godini
2016./2017. Test vizualno-prostornoga mišljenja koji je razvio istraživač korišten je
za prikupljanje kvantitativnih podataka, a polustrukturirani intervju za dobivanje
kvalitativnih podataka. T-test za nezavisne uzorke, Cohenov d koeficijent veličine
učinka i dvosmjerna analiza varijance korišteni su za analizu kvantitativnih
podataka. Analiza sadržaja primijenjena je u obradi kvalitativnih podataka.
Utvrđeno je da su vještine prostornoga mišljenja učenika koji su koristili kodiranje
značajno različite od onih učenika koji nisu koristili kodiranje - eksperimentalna
skupina ima pozitivan stav prema nastavi i korištenju vlastitih kognitivnih,
senzornih i psihomotoričkih vještina na visokoj razini. Može se zaključiti da je
kodiranje važan čimbenik za razvijanje vještina vizualno-prostornoga mišljenja
učenika u ovom kontekstu.

Keywords

kodiranje; obrazovanje; programski jezik Scratch; vještine; vizualnoprostorno mišljenje

Hrčak ID:

247863

URI

https://hrcak.srce.hr/247863

Publication date:

30.9.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.606 *