Skip to the main content

Preliminary communication

Prostorne slike i promjene u njihovom grafičkom prikazu kod učenika osnovne škole

Petr Šimáček orcid id orcid.org/0000-0001-9348-1357 ; Department of Geography Palacký University Olomouc 17. listopadu 12, 771 46 Olomouc, Czech Republic
Klára Paloušková ; Department of Geography Palacký University Olomouc 17. listopadu 12, 771 46 Olomouc, Czech Republic
Jan Hercik ; Department of Geography Palacký University Olomouc 17. listopadu 12, 771 46 Olomouc, Czech Republic


Full text: english pdf 758 Kb

page 935-964

downloads: 373

cite

Full text: croatian pdf 758 Kb

page 935-964

downloads: 232

cite


Abstract

Prikaz geografskoga prostora putem crteža individualna je sposobnost, značajno
promjenjiva kroz vrijeme. Temeljni razvoj takve sposobnosti primarno se može
promatrati u razdoblju od tzv. mlađe školske dobi do razdoblja puberteta. Ovim
radom prikazani su rezultati istraživanja koje se usredotočilo na promatranje razvoja
sposobnosti učenika između 6. i 15. godine u stvaranju mentalne slike poznatoga
geografskog područja, u obliku crteža (kognitivna ili mentalna karta). Istraživanje je
provedeno analizom crteža usporednih mentalnih karata koje su napravili učenici
osnovne škole. Podatci dobiveni istraživanjem zatim su statistički vrednovani na
temelju određenih kriterija, kako bi se pronašli isti ili različiti stereotipi među
crtežima. Rezultati istraživanja upućuju na postojanje značajnih razlika u sposobnosti
grafičkoga prikazivanja poznatoga geografskog prostora, osvrćući se konkretno na dob
(ili stupanj stečenoga iskustva) ili, u manjoj mjeri, i na spol učenika. Takvi ishodi su
bitni s pedagoškoga stajališta jer rad s geografskim prikazom određenoga područja
pripada osnovnim geografskim kompetencijama učenika.

Keywords

crtež; mentalna karta; osnovna škola; percepcija prostora; razvoj prostornoga koncepta

Hrčak ID:

247865

URI

https://hrcak.srce.hr/247865

Publication date:

30.9.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.482 *