Review article
Kreativnost i stvaralaštvo u kurikulu ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja
Anka Jurčević Lozančić
orcid.org/0000-0002-7090-6110
; Department of Education Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia
Daria Tot
orcid.org/0000-0002-8530-0875
; Department of Education Faculty of Teacher Education University of Zagreb Savska cesta 77, 10000 Zagreb, Croatia
Abstract
Suvremeno koncipiran kurikul ranog odgoja i obrazovanja određuje se kao teorijska
koncepcija koja se u odgojno obrazovnoj praksi konstruira i sukonstruira na temelju
zajedničkog učenja, istraživanja i participacije svih sudionika odgojnog procesa. Zato
je važno organizirati različite uvjete u kojima djeca imaju brojne prilike sudjelovati
u aktivnostima koje omogućuju kreativno i stvaralačko promišljanje i izražavanje.
U tom smislu kreativnost se ne tumači kao posebno područje kurikula, već kao
sastavnica cjelokupnog odgojno-obrazovnog procesa koja je utkana u sve segmente
kurikula. U odgojno-obrazovnoj praksi svijest o vrijednostima kreativnih ekspresija
djece u oblikovanju kurikula nije dovoljno razvijena niti su mogućnosti njihovog
korištenja dovoljno istražene. Stoga se ovim radom nastoji doprinijeti razumijevanju
i uvažavanju kreativnosti kao djetetova potencijala, koji tijekom odgojno-obrazovnog
procesa treba njegovati, poticati i razvijati te dublje sagledati organizacijske uvjete i
načine djelovanja odgojitelja u dječjem vrtiću.
Keywords
dijete; kreativnost, kurikul; odgojitelj, sukonstruktivizam
Hrčak ID:
247845
URI
Publication date:
21.9.2020.
Visits: 2.201 *