Original scientific paper
Učinkovitost inovativnog didaktičkog pristupa u nastavi grafičkog dizajna
Matjaž Duh
orcid.org/0000-0003-0641-3204
; Department of Elementary Education Faculty of Education University of Maribor Koroška cesta 16o, 2000 Maribor, Slovenia
Martina Kač Nemanič
; Faculty of Design University of Primorska Prevale 10, 1236 Trzin, Slovenia
Abstract
Suvremeno obrazovanje omogućuje razvoj kreativnog dizajnerskog izražavanja
učenika, ali uloga i značaj didaktičkog pristupa u srednjoj školi nije potpuno
proučavana. U radu su prikazani rezultati istraživanja utjecaja inovativnog
nastavnog pristupa u pogledu razvoja likovno-dizajnerske kreativnosti i likovne
vještine u nastavi grafičkog dizajna. Razlike smo pratili među učenicima 3.
godine (17-18 godina) u slovenskim srednjim školama. Potvrdili smo pozitivan
učinak u korist eksperimentalne skupine sa sklopom didaktičkih odluka i to
kroz ispreplitanje, raznolikost i dinamičnost nastavnih metoda, oblika učenja i
didaktičke komunikacije. Pozitivan učinak eksperimentalnog pristupa pokazuje da
je moguće uz uvođenje manjih metodičkih izmjena značajno unaprijediti razvoj
likovne kreativnosti i likovnih vještina. S uvođenjem temeljnih ideja inovativnog
didaktičkog pristupa u osnovnoj školi (Duh, 2004.), potvrdili smo učinkovitosti,
fleksibilnost i suptilnost inovacija na razini srednje škole. Također smo ispitivali
ulogu spola i stratuma u ukupnom likovnom kreativnom razvoju i utvrdili da je
eksperimentalni program pogodan i za djevojčice i dječake, te da se može provoditi
u različitim socijalnim sredinama.
Keywords
umjetnička kreativnost; srednja škola; nastavne metode; oblike učenja; didaktička komunikacija
Hrčak ID:
247846
URI
Publication date:
21.9.2020.
Visits: 1.236 *