Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.4121

Građanski odgoj u izgradnji kurikula lojalnoga nacionalnoga građanina: komparativni pogled na Švicarsku

Rebekka Horlacher orcid id orcid.org/0000-0003-3790-9018 ; Institute of Education University of Zurich Freiestrasse 36, 8032 Zürich, Switzerland


Full text: english pdf 207 Kb

page 83-99

downloads: 338

cite


Abstract

Provedba javnoga školovanja obično se razumijeva kao oboje - izraz i sredstvo
izgradnje nacije. Formalna organizacija škole, tj. kurikuli, nastavni materijali i
primjereno obrazovanje učitelja, tumačena je kao kulturološko-politički sporazum
koji proizlazi iz pretpostavljenih nacionalnih uvjerenja o budućnosti određene
nacionalne države i njezinih idealnih građana. Prema ovoj postavki, cjelokupna
organizacija učenja kurikula može se promatrati kao instrument obrazovanja učenika
s ciljem izgradnje lojalnih nacionalnih građana. Od posebnoga interesa je kurikulno
područje eksplicitno posvećeno političkom obrazovanju, tj. građanski odgoj. Ovaj
rad fokusira se upravo na spomenuto područje i nastavne materijale potrebne za
poučavanje o građanskom obrazovanju u nacionalnoj državi koja obuhvaća različite
nacije organizirane u kantone, što se ne može odnositi na zajedničku religiju, povijest
ili jezik, stoga ni na zajedničku kulturu. Ispitujući dva različita kantona u Švicarskoj,
ovaj rad bavi se pitanjem načina na koji se izgradnja nacije može razlikovati unutar
okvira jedne nacionalne države.

Keywords

devetnaesto stoljeće; građanski odgoj; izgradnja nacije; povijest školstva; udžbenici

Hrčak ID:

248110

URI

https://hrcak.srce.hr/248110

Publication date:

17.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 874 *