Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v22i0.4131

Nacionalna država i porijeklo srednjoškolskoga obrazovanja u Argentini: slučaj Colegio nacional (Nacionalne škole)

Felicitas Acosta orcid id orcid.org/0000-0002-7701-7762 ; Universidad Nacional de General Sarmiento Juan María Gutiérrez 1150 (entre José León Suarez y Verdi) Los Polvorines, CP 1613, Pcia de Bs. As, Argentina


Full text: english pdf 231 Kb

page 115-132

downloads: 349

cite


Abstract

U ovom članku fokus je stavljen na porijeklo srednjoškolskoga obrazovanja u
Argentini. Posebno se istražuju mogući odnosi između modeliranja obrazovnih
institucija namijenjenih formiranju političkih elita i stvaranju nacionalne države. U
Argentini je uspostavljanju slobodnoga, obaveznoga osnovnoškolskoga obrazovanja
prethodio razvoj srednjoškolskoga obrazovanja kroz osnivanje Colegio nacional.
Ove škole bile su formirane tijekom političkoga ujedinjenja nacionalnoga teritorija,
nakon domaćih ratova za neovisnost. Zamijetimo ime dano tim institucijama:
Nacionalne škole. Kako su se nacija i država pojavile u organizaciji nacionalnih
škola? U članku se istražuje ovo pitanje analizom školskih kurikula i izvještaja
rektora tijekom osnivanja Colegio nacional, u periodu između 1863. i 1890. godine.

Keywords

kurikuli; nacionalno; srednje škole; strukturiranje; teritorij

Hrčak ID:

248122

URI

https://hrcak.srce.hr/248122

Publication date:

17.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 919 *