Original scientific paper
https://doi.org/10.25234/pv/8940
ZAKON O ZAŠTITI TRŽIŠNOG NATJECANJA U REPUBLICI SJEVERNOJ MAKEDONIJI 20 godina Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja u Republici Sjevernoj Makedoniji
Borka Tushevska
; Associate Professor, Faculty of Law, “Goce Delchev” University in Shtip, Krste Misirkov 10-A, Shtip 2000, North Macedonia.
Abstract
Predmet istraživanja ovoga članka zakoni su Republike Sjeverne Makedonije (u daljnjem tekstu RSM) koji dionicima na tržištu zabranjuju dogovaranje fiksnih cijena, podjelu tržišta ili bilo koju drugu vrstu izbjegavanja ili ugrožavanja tržišnog natjecanja, a koji su poznati još kao zakoni o zaštiti tržišnog natjecanja. U članku se istražuju uvjeti i izazovi provedbe makedon- skih zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, kao i uloga državnih (regulatornih) tijela, stupanj usklađenosti zakona o zaštiti tržišnog natjecanja sa zakonima EU-a o zaštiti tržišnog natje- canja, i napokon, stupanj učinkovitosti i korisnosti zakona o zaštiti tržišnog natjecanja za makedonsko gospodarstvo.
Velika su očekivanja od ispravno primijenjenih zakona o zaštiti tržišnog natjecanja. Donošenje zakona o zaštiti tržišnog natjecanja ključno je za dobrobit tržišnog gospodarstva. Prednosti koje ono uključuje su gospodarski rast, inovacije, niže cijene i veća kvaliteta roba i usluga. Donošenje zakona o zaštiti tržišnog natjecanja važno je od trenutka neovisnosti Republike Makedonije zbog obveza Makedonije da ispuni uvjete za pristupanje Europskoj uniji. Uz to, usvajanje zakona o zaštiti tržišnog natjecanja i podzakonskih akata o tržišnom natjecanju, pozitivno utječe na rad tijela za zaštitu konkurencije. Ono što je najvažnije, ovaj pravni režim konkurencije predstavlja osnovu za smanjenje zlouporabe i neučinkovitosti tijela državne vlasti. U zaključku članka navode se mišljenja i prijedlozi koje proizlaze iz provedenog istraživanja, a koji će biti od koristi mjerodavnom auditoriju.
U analizi predmeta ovoga članka primijenjene su analitičko-opisna metoda, usporedna metoda, metoda analize i sinteze te metoda indukcije i dedukcije.
Keywords
antitrust; koncentracije; malo tržište; dominantni položaj; vodoravna i vertikalna ograničenja
Hrčak ID:
249997
URI
Publication date:
31.12.2020.
Visits: 2.405 *