Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.15255/KUI.2020.055

Kako steći predodžbu o veličini atoma i iona

Milan Sikirica orcid id orcid.org/0000-0003-1179-112X ; Division of General and Inorganic Chemistry, Department of Chemistry Faculty of Science, University of Zagreb Horvatovac 102a, 10 000 Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 1.041 Kb

page 57-64

downloads: 1.543

cite


Abstract

U kemiji i nastavi kemije rabe se veličine pikometar i Avogadrov broj. Nastavnici lakoćom izgovore ili napišu, a učenici napamet nauče i reproduciraju te veličine, bez predodžbe o tomu koliko je 10–12 ili 1023. U ovom je radu pokazano kako vlastitom aktivnošću, u ovom slučaju rješavanjem jednostavnih problemskih zadataka iz područja strukturne kemije, učenici mogu samostalno doći do spoznaja o veličini atoma i usporediti ih s veličinama poznatih makro objekata. Time bi se spriječilo učenje napamet o veličinama čestica fundamentalno važnih u području nastave prirodnih znanosti. U ovo digitalno doba uz “nastavu na daljinu” i digitalizirane udžbenike suvremena škola ne treba tiskane udžbenike i “razrede”, već laboratorije i radionice te sportske dvorane i sportske terene gdje će učenici znanja, vještine i sposobnosti stjecati vlastitom aktivnošću.




Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje 4.0 međunarodna.

Keywords

nastava kemije; HCP i FCC kristalne strukture; atomski i ionski radijusi; intersticijske šupljine; riješeni ispitni zadatci

Hrčak ID:

250599

URI

https://hrcak.srce.hr/250599

Publication date:

24.1.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 2.524 *