Skip to the main content

Preliminary communication

Preliminarni rezultati istraživanja o primjeni inovacija u hrvatskom vinarskom sektoru

Željka Mesić orcid id orcid.org/0000-0002-9349-1560 ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zavod za marketing u poljoprivredi, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Croatia
Darija Borović ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, diplomski studij Agrobiznis i ruralni razvitak, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Croatia
Marina Tomić Maksan ; Sveučilište u Zagrebu Agronomski fakultet, Zavod za marketing u poljoprivredi, Svetošimunska cesta 25, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 351 Kb

page 78-87

downloads: 432

cite


Abstract

Cilj rada bio je utvrditi razinu inovacija koju primjenjuju vinarije u Republici Hrvatskoj te kako vinarije percipiraju doprinos uvedenih inovacija uspjehu njihovog poslovanja. Provedeno je online anketno ispitivanje na prigodnom uzorku od 16 vinarija iz različitih vinogradarskih regija Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazuju postojanje više do visoke razine primjene inovacija u vinarskom sektoru. Sve vinarije su primijenile barem jednu od 27 ispitanih inovacijskih aktivnosti u posljednjih pet godina. Inovacijska aktivnost koju su primjenile sve vinarije je kupnja nove opreme i/ili mehanizacije. Nadalje, vinarije smatraju da je najveći doprinos uspjehu njihovog poslovanja imala izgradnja nove i/ili renovacija postojeće kušaonice. Vinarije aktivno provode inovacijske aktivnosti u svim relevantnim dimenzijama, a pojedinačno najviše u dimenziji inovacija uložena sredstva - ulaganje i financiranje. Mišljenja o inovacijama izrazito su pozitivna i vinari se slažu da inovacije doprinose uspješnosti njihovog poslovanja.Vinarije u inovacije ulažu prema vlastitim potrebama i bez izrađenog proračuna što ukazuje na nedostatak jasne strategije. S obzirom da inovacije služe strateškom pozicioniranju i poticanju diferencijacije, dionicima vinarske industrije savjetuje se da dugoročno strateški planiraju uvođenje inovacija u svoje poslovanje.

Keywords

inovacije, vinarski sektor, anketa

Hrčak ID:

251628

URI

https://hrcak.srce.hr/251628

Publication date:

23.11.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.333 *