Review article
Inovativne metode poučavanja glazbe: escape room u službi aktivnog učenja glazbe
Ines Miletić
orcid.org/0000-0003-1641-3558
; Osnovna škola Ivana Meštrovića, Zagreb, Hrvatska
Abstract
Suvremeni pristupi i inovativne metode poučavanja aktivno uključuju učenika u
nastavni proces. Metoda igrifikacije inovativna je metoda koja potiče aktivno učenje
te razvija učenikovu samostalnost, kreativno i kritičko razmišljanje i komunikacijske
vještine. Postoji cijeli niz igara koje se mogu iskoristiti u nastavi glazbe kako bi doprinijeli
ostvarivanju odgojno-obrazovnih ciljeva učenja i poučavanja nastave glazbe,
uključujući escape room igre. Rad započinje tumačenjem pojma aktivnog učenja
kroz konstruktivističku paradigmu i osvrtom na aktivnosti u glazbenoj nastavi koje
omogućuju aktivno uključivanje učenika u nastavni proces. Središnji dio istraživanja
odnosi se na pojmovno određenje termina igrifikacije i koncept escape room igre te
pregled relevantne znanstvene i stručne literature radi boljeg razumijevanja koncepta
igre, njezinim prednostima i nedostacima te mogućnostima primjene u obrazovanju.
Prema metodološkom teorijskom okviru Clarke i dr. (2017) za kreiranje edukativnog
escape rooma istaknut će se glavne smjernice za primjenu ovakvog koncepta
u službi aktivnog slušanja glazbe.
Keywords
aktivno učenje glazbe; igrifikacija; escape room; glazbena nastava; inovativne metode poučavanja
Hrčak ID:
251668
URI
Publication date:
28.12.2020.
Visits: 1.689 *