Skip to the main content

Review article

Komparativna analiza provedbe seksualnog odgoja u Republici Švedskoj, Republici Irskoj i Republici Hrvatskoj

Nensi Nadarević orcid id orcid.org/0000-0001-8329-0864 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Lucija Tomac orcid id orcid.org/0000-0002-2329-7068 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Full text: croatian pdf 120 Kb

page 75-90

downloads: 921

cite


Abstract

Ovaj se rad bavi komparativnom analizom provedbe seksualnog odgoja u Republici
Švedskoj, Republici Irskoj i Republici Hrvatskoj. U Zapadnoj se Europi uvođenje seksualnog
odgoja u škole podudaralo s razvojem i primjenom suvremenih metoda kontracepcije
te ozakonjivanjem pobačaja u većini zemalja. Kao pionir u promicanju
institucionalnog seksualnog odgoja istaknula se Republika Švedska koja je 1955. godine
uvela seksualni odgoj kao obvezni predmet u školske kurikulume. Institucionalizacija
spolnog odgoja nastavila se u posljednjem desetljeću 20. stoljeća i prvom desetljeću
21. stoljeća. Spolni odgoj počinje uvoditi i Republika Irska, dok se na području
Balkana (specifično Republike Hrvatske) spolni odgoj pokušavao uvesti od 2012.
godine. S obzirom na društvenu i političku pozadinu svake analizirane zemlje, ciljevi
i načini prenošenja znanja o spolnosti uvelike se razlikuju. Republika Švedska posjeduje
sadržaje integrirane u obvezne predmete, a Republika Irska promiče poseban
koncept u sklopu kojega učenici obrađuju teme povezane sa spolnošću. U Republici
Hrvatskoj pokušao se realizirati koncept u kojem se dio tema obrađuje unutar obveznih
predmeta, dok se većina tema obrađuje kao dodatan sadržaj.

Keywords

seksualni odgoj; zdravstveni odgoj; seksualni odgoj u Europi; kurikulum seksualnog odgoja; hrvatski odgojno-obrazovni sustav

Hrčak ID:

251669

URI

https://hrcak.srce.hr/251669

Publication date:

28.12.2020.

Visits: 2.285 *