Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21066/carcl.libri.9.2.3

Psihoanalitičko čitanje odabranih perzijskih dječjih igrokaza

Zeinab Karimi ; Shiraz University, School of Literature & Humanities, Department of Foreign Languages & Linguistics, Iran
Bahee Hadaegh ; Shiraz University, School of Literature & Humanities, Department of Foreign Languages & Linguistics, Iran


Full text: english pdf 519 Kb

page 293-312

downloads: 410

cite


Abstract

Jednom kad se kazalište okrene djeci, budućim građanima koji će donositi odluke, ono vrijednostima i stavovima koje promiče može utjecati na smjer razvoja društva. Izniman kapacitet toga medija u poticanju i aktivaciji publike u kombinaciji s dječjom receptivnošću, nužno upućuje na važnost detaljnoga istraživanja ideologija kojima su igrokazi prožeti. Ovaj rad otkriva kako ti ideološki čimbenici mogu ugroziti glavnu svrhu kazališta, tj. poticanje gledatelja na stvaranje svojih vlastitih zamisli. Istraživanje se oslanja na Žižekovo razumijevanje ideologije, fantastike, zbilje i subjektivnosti. Polazeći od njegovih psihoanalitičkih uvida, analiziraju se četiri perzijska igrokaza kako bi se utvrdilo koje su ideologije u temelju motiva i pouka tih djela, kao i to kako se opravdava prisutnost takvih sadržaja u dječjoj drami. Detaljno razmatranje pokazuje da su analizirani igrokazi obilježeni svjesnim manipulativnim ideologijama s namjerom odgajanja homogeniziranih članova društva umjesto posvećenosti prikazivanju objektivnih uvida u stvarni život.

Keywords

dječja drama; fantastika; ideologija; drugo; subjekt; Slavoj Žižek;

Hrčak ID:

252418

URI

https://hrcak.srce.hr/252418

Publication date:

31.12.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.196 *