Professional paper
Zaokret od načina života do životnog stila: iskustvo liberalnog feminizma
Milica Vulović
Vladimir Terzić
Abstract
U ovom radu se problematizuje fenomen komercijalizacije liberalnog feminizma. Kritička analiza će biti izvršena pomoću pojmova koje Micheletti i Stole primenjuju na društvene pokrete u članku ,,Potrošačke strategije i društveni pokreti’’. Pojmovi o kojima je reč su: trougao promene, građanin-potrošač, angažovan životni stil i politički konzumerizam. Cilj rada je kritika nekih aspekata ,,feminističkog životnog stila”. Pojava „trougla promene” odnosi se na kolaboraciju između države, kompanija i društvenog pokreta sa zajedničkim ciljem da utiču na izbor kojim individua gradi svoj životni stil. Pristalica društvenog pokreta postaje aktivista putem komercijalne potrošnje „angažovanih” sadržaja. Na taj način i sam društveni pokret postaje instrument potrošačkog društva. Micheletti i Stole smatraju da je jedna od ključnih strategija u komercijalizaciji društvenih pokreta izazivanje emocionalnog rasterećenja potrošača stvaranjem imidža angažovane i politički osvešćene osobe, pri čemu je naglasak na vrednostima lične autonomije i moći pojedinke/pojedinca u odnosu na društvo kao celinu, dok je prava funkcija te strategije održavanje korporativnog kapitalizma i komercijalizacija svih aspekata života.
Keywords
Hrčak ID:
253233
URI
Publication date:
5.3.2021.
Visits: 1.371 *