Media studies, Vol. 11 No. 22, 2020.
Original scientific paper
https://doi.org/10.20901/ms.11.22.2
Generacija Z i korištenje: Kako komunikacijsko okruženje oblikuje odabire mladih
Rasa Smaliukiene
orcid.org/0000-0002-5240-2429
; Vilnius Gediminas Technical University
Elena Kocai
; Vilnius Gediminas Technical University
Angele Tamuleviciute
; Vilnius Gediminas Technical University
Abstract
Koristeći pametne aplikacija, pripadnici generacije Z komuniciraju putem svojih mreža o širokom spektru tema, što oblikuje njihovu društvenu osjetljivost i utječe na njihovo korištenje medija. Članak se fokusira na generaciju Z u Srednjoj i Istočnoj Europi gdje je udio mladih u ukupnom stanovništvu najmanji na svijetu. Ova studija istražuje generaciju Z u Litvi, jednoj od zemalja Srednje i Istočne Europe te predstavlja rezultate opsežne ankete provedene među mladima koja analizira korištenje i povezanost s obilježjima koja oblikuju društveni mediji. Tri su glavna obilježja koje objašnjavaju korištenje generacije Z: kulturna tolerancija, socijalna tolerancija i tolerancija prema drugačijima na mreži. Ovaj trostruki teorijski model dokazan je uporabom strukturalnog modeliranja (Structural Equation Model - SQM). Na temelju ovog testa otkriveno je da je društveni način razmišljanja najjači posrednik između komunikacijskog okruženja i korištenja kod generacije Z. Istodobno, komunikacijsko okruženje motivira na samonagrađivanje i hedonističku potrošnju, što je u skladu s društvenim načinom razmišljanja. Zaključujemo da je Generacija Z nova grupa u potrošačkom društvu koja se razlikuje po svojim jedinstvenim obilježjima.
Keywords
korištenje; mladi; generacija Z; komunikacija; društveni način razmišljanja; strukturalno modeliranje
Hrčak ID:
253369
URI
Publication date:
9.3.2021.
Visits: 4.674 *