Professional paper
ULOGA ŠKOLSKOG PEDAGOGA U PRAĆENJU NASTAVNOG PROCESA
Nikola Vuković
; Osnovna škola Đurđevac
Abstract
Nastavni proces i unapređivanje odgojno-obrazovnog rada prioritet je u radu stručnog suradnika pedagoga. Aktivnosti koje planira u svome radu odnose se na nastavu i sve aktivnosti koje proizlaze iz nastavnog procesa. Time nastava postaje njegov trajni interes. Naravno, kada govorimo o nastavi, mislimo na sve aktivnosti koje se odvijaju u školi i izvan nje, a u kojima sudjeluju učenici, učitelji te ostali sudionici. Od uvođenja stručno-pedagoške službe u školu (sredina 20. stoljeća) pa sve do danas, aktualno je pitanje koje se odnosi na vezu školskog pedagoga s nastavom. Posjeti nastavi sastavni su dio godišnjeg plana i programa rada pedagoga. O planiranim i programiranim aktivnostima na tom području pedagog će izvijestiti ravnatelja škole i zajedno s njim odrediti prioritete i neke zajedničke aktivnosti. Time započinje unapređivanje nastave i to na praktičnim osnovama. U literaturi se govori o teorijskim osnovama posjeta nastavi, ali je premalo praktičnih primjera. U članku se govori o ulozi školskog pedagoga i njegovoj vezi s nastavom s ciljem unapređivanja odgojno-obrazovnog rada. Naglasak je na praćenju ostvarivanja nastavnog procesa i na doživljaju nastave od strane učitelja. Osim već spomenutog praćenja nastave koji se odnosi na ostvarivanje godišnjeg plana i programa rada škole, školski pedagog planira i specifične oblike sudjelovanja u nastavi. Na taj način ostvaruje se suradnički rad s učiteljima kao i suradničko učenje u zajedničkom radu s učenicima. U članku se navode aktivnosti koje mogu unaprijediti nastavu i koje doprinose rasvjetljavanju uloge školskog pedagoga na poslovima praćenja nastavnog procesa.
Keywords
Hrčak ID:
254536
URI
Publication date:
2.5.2021.
Visits: 5.013 *