Professional paper
ISTRAŽIVANJE TRENDOVA U IZGRADNJI MARKE REGIJA U HRVATSKOJ
Marko Paliaga
orcid.org/0000-0002-4329-1982
; Sveučilište Juraj Dobrile Pula
Ernes Oliva
Abstract
Izgradnja marke (engl. branding) postao je jedan od snažnih alata u strateškom marketingu mjesta. Postoje brojni radovi koji sugeriraju da se tržišna marka može uspostaviti za mjesta, gradove, regije i države na isti način kao za proizvode i usluge. Postoje brojne sličnosti između koncepta izgradnje marke proizvoda i mjesta te je koncept ukupnog proizvoda povezan s konceptom izgradnje marke mjesta koji se nudi kupcu. Kako je to slučaj kod proizvoda, izgradnjom marke mjesta, gradova, regija i država omogućava se jasno definiranje i diferenciranje od drugih te pozicioniranje na tržištu. Proces izgradnje marke regije široki je skup različitih varijabli koje se koriste u definiranju identiteta marke, a koji je sukladan identitetu regije, te služe kao osnova za stvaranje vrijednosti marke. Izgradnja marke regije sveobuhvatan je način za valorizaciju identiteta, za isticanje posebnih značajki regije, za promociju regije, ali i za podršku razvoju društvenih, kulturoloških, okolišnih, turističkih i gospodarskih aspekata neke regije. U ovom se radu iznose konceptualne i teorijske osnove izgradnje marke mjesta, odnosno regija te su se nastojali istražiti trendovi u procesu izgradnje marke županija odnosno regija u Hrvatskoj.
Keywords
marka; izgradnja marke; županija; regija; marka regije
Hrčak ID:
254868
URI
Publication date:
30.3.2021.
Visits: 1.637 *