Skip to the main content

Professional paper

ISTRAŽIVANJE TRENDOVA U IZGRADNJI MARKE REGIJA U HRVATSKOJ

Marko Paliaga orcid id orcid.org/0000-0002-4329-1982 ; Sveučilište Juraj Dobrile Pula
Ernes Oliva


Full text: croatian pdf 250 Kb

page 233-244

downloads: 517

cite


Abstract

Izgradnja marke (engl. branding) postao je jedan od snažnih alata u strateškom marketingu mjesta. Postoje brojni radovi koji sugeriraju da se tržišna marka može uspostaviti za mjesta, gradove, regije i države na isti način kao za proizvode i usluge. Postoje brojne sličnosti između koncepta izgradnje marke proizvoda i mjesta te je koncept ukupnog proizvoda povezan s konceptom izgradnje marke mjesta koji se nudi kupcu. Kako je to slučaj kod proizvoda, izgradnjom marke mjesta, gradova, regija i država omogućava se jasno definiranje i diferenciranje od drugih te pozicioniranje na tržištu. Proces izgradnje marke regije široki je skup različitih varijabli koje se koriste u definiranju identiteta marke, a koji je sukladan identitetu regije, te služe kao osnova za stvaranje vrijednosti marke. Izgradnja marke regije sveobuhvatan je način za valorizaciju identiteta, za isticanje posebnih značajki regije, za promociju regije, ali i za podršku razvoju društvenih, kulturoloških, okolišnih, turističkih i gospodarskih aspekata neke regije. U ovom se radu iznose konceptualne i teorijske osnove izgradnje marke mjesta, odnosno regija te su se nastojali istražiti trendovi u procesu izgradnje marke županija odnosno regija u Hrvatskoj.

Keywords

marka; izgradnja marke; županija; regija; marka regije

Hrčak ID:

254868

URI

https://hrcak.srce.hr/254868

Publication date:

30.3.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.637 *