Professional paper
KREATIVNOST NA SATOVIMA LIKOVNE UMJETNOSTI NA OSNOVNOJ ŠKOLI S PRILAGOĐENIM PROGRAMOM
Ela Leskovšek
; CJL Ljubljana, OŠPP Dečkova, Dečkova 1b, Ljubljana
Abstract
U predmetu likovne umjetnosti posebno dolazi do izražaja kreativnost. Naše je pitanje, međutim, kako možemo kao učitelji likovne umjetnosti poticati kreativnost svojih učenika. Kreativnost uvelike ovisi o opuštenoj i poticajnoj atmosferi koju pokušavamo stvoriti u učionici. Iako moji studenti imaju različitih problema, oni mogu biti uspješni u likovnim satovima. Tu dobivaju priliku za vlastiti umjetnički izraz. Na crtežu ili slici mogu oblikovati svijet na svoj način i dobiti ili ojačati svoje samopouzdanje. Postaju ponosni na svoj rad i to ih potiče, da žele raditi, stvarati, razvijati nešto novo i također s neobičnim materijalima poput odbačenih predmeta. Istodobno ih upoznajemo s ponovnom uporabom upotrijebljenog materijala kojemu preoblikujemo novi život. Na taj ih način učimo i stavovima prema prirodi.
Stvaramo u nastavi likovne umjetnosti, uglavnom u razredima od 5 do 8 i u posebnim programskim skupinama. Naglasak je na već korištenim i odbačenim materijalima koji dobivaju novi oblik. Materijali kupljeni u trgovinama koštaju, uvijek su isti, ali pronađeni su besplatni i puno raznovrsniji. Oni mogu spontano pokrenuti želju učenika za kreativnom transformacijom. Tijekom stvaranja, učenici također uče o zakonitostima umjetnosti i prirode. Također bih htjela ohrabriti druge učitelje, da potraže mogućnosti za nove načine ponovne upotrebe otpadnog materijala kao dijela obogaćivanja obrazovnog procesa i tako učenicima daju dodatnu priliku za kreativno izražavanje i učenje.
Keywords
kreativnost, ponovna upotreba otpadnih materijala
Hrčak ID:
255543
URI
Publication date:
2.5.2021.
Visits: 610 *