Editorial
Uvodnik
Abstract
Poštovane čitateljice i poštovani čitatelji,
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu „Suvremene teme u odgoju i obrazovanju“ održana je od 15. do 17. studenoga 2019. godine u Zagrebu, kao središnji događaj obilježavanja stote obljetnice Fakulteta. Bila je to prilika za sagledavanje rezultata stoljetne posvećenosti Fakulteta razvoju interdisciplinarnih obrazovnih znanosti, kao znanstveno utemeljen putokaz za daljnja postignuća i izazove novoga stoljeća.
Prepoznata potreba unaprjeđivanja interdisciplinarnoga razumijevanja i znanstvenih uvida u svu složenost obrazovanja i s njime povezanim konceptima, urodila je razvojem 12 katedri Učiteljskog fakulteta koje su na konferenciji združeno ili samostalno vodile 10 simpozija. To su: Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina, Bioetika i izazovi suvremenog odgoja i obrazovanja, Metodički pristupi odgoju i obrazovanju, P(r)oučavanje hrvatskoga jezika, književnosti, dramske i medijske kulture, Trendovi i izazovi u učenju i p(r)oučavanju stranih jezika, Uloga i mogućnosti informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT) u predškolskom i osnovnoškolskom obrazovanju te obrazovanju učitelja, Novi izazovi u nastavi matematike, Kineziološki trendovi u odgoju i obrazovanju, Istraživanje odnosa likovnih i vizualnih umjetnosti u odgoju i obrazovanju te Perspektive suvremenoga glazbenog odgoja i obrazovanja.
Sadržajnosti i kvaliteti Konferencije pridonijeli su brojni aktivni sudionici iz Hrvatske iz svijeta koji su tijekom konferencije predstavili dvjestotinjak radova među kojima je bilo iznimno teško izabrati ograničen broj radova za ovaj specijalni broj Hrvatskog časopisa za odgoj i obrazovanje.
Znanstveni radovi objavljeni u ovom broju oslikavaju izuzetnu raznolikost i izazovnost suvremenog odgoja i obrazovanja prepoznatljivu u bogatstvu znanstvenih disciplina iz kojih autori polaze u analizi, problematiziranju i istraživanju tema kojima su posvećeni. Objedinjeni u ovom broju, radovi i njihovi autori ostavljaju trag recentne razine razvoja obrazovnih znanosti i otvaraju prostor za daljnja promišljanja i oblikovanje budućih znanstvenih istraživanja obrazovanja.
Gostujuća urednica specijalnog izdanja
Dejana Bouillet, Učiteljski fakultet, Sveučilište uZagrebu
Keywords
Hrčak ID:
256979
URI
Publication date:
3.5.2021.
Visits: 996 *