Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v23i0.4049

Odnos između samopoštovanja, samoučinkovitosti, zadovoljstva s obitelji i životom, usamljenosti i akademskoga postignuća tijekom adolescencije

Ina Reić Ercegovac orcid id orcid.org/0000-0003-4228-6054 ; Faculty of Humanities and Social Sciences University of Split Poljička cesta 35, 21000, Split, Croatia
Toni Maglica orcid id orcid.org/0000-0002-0716-0037 ; Faculty of Humanities and Social Sciences University of Split Poljička cesta 35, 21000, Split, Croatia
Maja Ljubetić orcid id orcid.org/0000-0002-9344-5580 ; Faculty of Humanities and Social Sciences University of Split Poljička cesta 35, 21000, Split, Croatia


Full text: english pdf 337 Kb

page 65-83

downloads: 1.022

cite


Abstract

Ovim istraživanjem nastojalo se ispitati odnos između samopoštovanja,
samoučinkovitosti, zadovoljstva s obitelji i životom, usamljenosti i akademskoga
postignuća tijekom adolescencije. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 180
adolescenata i 301 adolescentica u dobi od 10 do 17 godina (M = 12,45 godina,
SD = 2,66), iz dvije osnovne i dvije srednje škole iz Splita. Kako bismo ostvarili cilj
istraživanja, koristili smo sljedeće instrumente: Upitnik općih podataka, Upitnik
samoučinkovitosti djece i adolescenata (Vulić Prtorić i Sorić, 2006), Skalu obiteljskoga
zadovoljstva (Vulić Prtorić, 2004), kratki oblik Skale usamljenosti Sveučilišta u
Kaliforniji (UCLA) (Russell, 1996) i Opću skalu samopoštovanja (Rosenberg, 1965).
Rezultati pokazuju da su adolescentice bolje u Hrvatskom jeziku od adolescenata,
koji su procijenili da su emocionalno učinkovitiji od ženskih adolescenata. S obzirom
na dob, predadolescenti bili su zadovoljniji, imali bolju akademsku izvedbu i
pokazivali više razine akademske samoučinkovitosti nego stariji adolescenti. Rezultati
regresijske analize naglasili su višu akademsku samoučinkovitost i nižu emocionalnu
samoučinkovitost kao najsnažnije prediktore akademskoga postignuća. Rezultati
istraživanja pokazuju da više samopoštovanje i viša uvjerenja u samoučinkovitost u
svim domenama mogu očuvati dobrobit adolescenata. Osim toga, rezultati ukazuju
na važnost razvijanja snažnih uvjerenja u samoučinkovitost, posebno akademsku,
za akademsko postignuće.

Keywords

adolescencija; akademsko postignuće; samopoimanje; usamljenost; zadovoljstvo

Hrčak ID:

256985

URI

https://hrcak.srce.hr/256985

Publication date:

3.5.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 2.091 *