Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15644/asc55/2/8

Nelagoda i anksioznost studenata dentalne medicine tijekom prvoga i drugoga zaključavanja zbog pandemije COVID-19 na Stomatološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu

Marta Adam orcid id orcid.org/0000-0002-5009-2359 ; School of Dental Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Taja Urbančič-Rak orcid id orcid.org/0000-0002-2400-5530 ; School of Dental Medicine, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Tin Crnić orcid id orcid.org/0000-0001-8640-9066 ; Independent researcher, Mainz, Germany


Full text: english pdf 324 Kb

page 186-197

downloads: 639

cite

Full text: croatian pdf 324 Kb

page 186-197

downloads: 209

cite


Abstract

Cilj: Željelo se procijeniti nelagodu i anksioznost studenata dentalne medicine tijekom pandemije bolesti COVID-19 i procijeniti kvalitetu studija u krizi te usporediti subjektivna iskustva studenata pretkliničke i kliničke nastave kad je riječ o predavanjima i vježbama tijekom prvoga i drugoga zaključavanja na Stomatološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Ispitanici i postupci: Istraživanje je provedeno putem mrežnih upitnika, a studenti su ih sastavili 2020. godine za prezentaciju na Kolokviju u Bresciji u Italiji (Brescia Colloquium). Sudionici su bili 120 studenta integriranoga dodiplomskog i diplomskog studija sa Stomatološkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, a upitnike su ispunjavali u ožujku 2020. i veljači 2021. Statistička analiza podataka obavljena je softverskim paketom SPSS 20 (IBM Corp., Armonk, New York, SAD). Deskriptivna statistička analiza korištena je za određivanje osnovnih statističkih parametara (učestalost, medijan, minimalna i maksimalna vrijednost). Značenje razlika između ispitivanih skupina procijenjeno je Chi-Squareom ili Fisherovim egzaktnim testovima. Rezultati: Svi studenti dentalne medicine osjećali su određenu nelagodu i bili su zabrinuti zbog svoje buduće kompetencije. Razlike među spolovima nije bilo (p > 0,05). Tijekom prvog zaključavanja studenti pretkliničke nastave bili su manje motivirani od studenata kliničke nastave (p < 0,01). Tijekom drugog zaključavanja ustanovljene su znatne razlike između studenata pretkliničke i kliničke nastave s obzirom na sigurnost, kompetentnost i samopouzdanje kad je riječ o liječenju pacijenata. Zaključak: Pandemija bolesti COVID-19 utjecala je na dobrobit studenata, njihovo učenje i poučavanje na Stomatološkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Na studente je pandemija tijekom prvog zaključavanja utjecala više nego tijekom drugoga, jer su se sada dobro prilagodili novim oblicima nastave. No još uvijek nisu sigurni kad je riječ o sposobnosti u kliničkom okružju i budućoj karijeri.

Keywords

učenje na daljinu; stomatološki studenti; COVID-19; studenti dentalne medicine; stomatološka edukacija

Hrčak ID:

258872

URI

https://hrcak.srce.hr/258872

Publication date:

15.6.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.723 *