Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22598/at/2021.33.1.39

UTJECAJ VIZUALNIH PODRAŽAJA NA EMOCIJE U KREIRANJU KULTURNO-TURISTIČKIH DOŽIVLJAJA

Daniela Angelina Jelinčić orcid id orcid.org/0000-0001-9140-8498 ; Institute for Development and International Relations IRMO, Zagreb, Croatia
Marta Šveb ; Institute for Development and International Relations IRMO, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 556 Kb

page 39-74

downloads: 542

cite

Full text: english pdf 556 Kb

page 39-74

downloads: 573

cite


Abstract

Ovaj pregledni rad u potrazi je za odnosom između vizualnih podražaja i emocija u kontekstu kulturnog turizma. Svrha mu je otkriti utjecaj vizualnih podražaja na emocionalno uzbuđenje (kulturnih) turista, a što se može primijeniti u kreiranju doživljaja. Rad se fokusira na dva mehanizma izazivanja emocija: psihološke čimbenike i umjetničke vizualne podražaje. Na početku rada analiziraju se teorije različitih afektivnih stanja u kontekstu turizma. Zatim se ispituje povezanost umjetničkih vizualnih podražaja (boja, oblik, simetrija, apstrakcija, složenost itd.) i emocionalnog uzbuđenja kulturnih turista. Posebna je pozornost posvećena boji koja se analizira pregledom različitih studija primjenom transdisciplinarnog pristupa s ciljem sistematizacije postojećeg znanja. Iako istraživanje nije donijelo zaključke o jasno definiranim odnosima između vizualnih podražaja i specifičnih emocija, primjena općenitih nalaza može pružiti veće razumijevanje mehanizama izazivanja emocija vizualnim podražajima i potaknuti daljnja istraživanja. Osim turizma, nalazi su primjenjivi i u drugim područjima.

Keywords

vizualni podražaji; kreiranje doživljaja; boja; emocije; kulturni turizam

Hrčak ID:

259272

URI

https://hrcak.srce.hr/259272

Publication date:

23.6.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 2.858 *