Skip to the main content

Review article

Komparativna analiza politika i participacije u cjeloživotnom učenju izabranih zemalja Europske unije i Republike Hrvatske

Zdenko Babić orcid id orcid.org/0000-0002-3896-8688 ; Sveučilište u Zagrebu, Pravni fakultet, Katedra za socijalnu politiku, Zagreb, Hrvatska
Marija Tomašević ; Sveučilište u Zagrebu, Pravni fakultet, Studijski centar Socijalnog rada, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 1.955 Kb

downloads: 823

cite


Abstract

Cjeloživotno učenje značajnu ulogu dobiva 60-ih godina prošloga stoljeća kada se učenje i znanje počinje smatrati rješenjem za lakšu i bolju prilagodbu država novonastalim globalizacijskim trendovima. Ono postaje okosnica ekonomskog i socijalnog razvoja te biva uključeno u javne politike europskih država od kojih svaka na svoj način razvija i provodi koncept cjeloživotnog učenja. Metodom otvorene koordinacije svaka država, pa tako i Hrvatska, razvija vlastitu inačicu koncepta cjeloživotnog učenja. Ovaj rad donosi analizu statističkih podataka koji ukazuju na različite strukture, mjere i u konačnici ishode navedene politike u nekoliko europskih zemalja, s posebnim fokusom na stanje u Hrvatskoj. Za kraj su iznesene preporuke za unapređenje ove politike u Hrvatskoj, s obzirom na veliki značaj koji ista ima za socijalnu dobrobit pojedinca, konkurentnost gospodarstva, ali i države u cijelosti.

Keywords

cjeloživotno učenje; komparativna analiza; metoda otvorene koordinacije; hrvatska politika cjeloživotnog učenja

Hrčak ID:

259420

URI

https://hrcak.srce.hr/259420

Publication date:

15.6.2021.

Visits: 1.567 *