Skip to the main content

Professional paper

ŽELJEZNIČKI SUSTAVI NA MOSTOVIMA: PRAKTIČNI KLJUČ INTEGRALNOGA PROJEKTIRANJA

Amy de Man


Full text: croatian pdf 695 Kb

page 19-24

downloads: 348

cite


Abstract

U ovome radu prikazani su problemi koji se javljaju prilikom
projektiranja, a koji su tipični za izgradnju kolosijeka na mostovima,
posebno tramvajskih mostova s kolosijecima integriranim u kolnik
ceste i mostova s otvorenim kolosijecima. Budući da je ugrađena
tračnica nadaleko poznata po svojoj niskoj visini/dubini konstrukcije i
minimalnoj masi, idealan je sustav učvršćenja tračnica za uporabu na
kolnicima i mostovima. Primjena rješenja na način da se ugradnjom
kanala od čelika, betona ili njihove kombinacije na konstrukciji mosta,
gdje se ugrađuju tračnički sustavi, mogu poslužiti kao trajna i elastična,
kontinuirana potpora tračnicama.. Uzdužno ponašanje donosi određena
ograničenja u duljini mosta i kod dilatacijskih spojeva. S druge strane,
problema s očuvanjem tračnica i s prekidima tračnica gotovo da i nema.
U revidiranome Eurokodu 1991-2, u poglavlju Djelovanja željezničkog
prometa i ostala djelovanja posebna za željezničke mostove (4) dodatno
je poboljšano integralno projektiranje kolosijeka s ugrađenom tračnicom.
U članku prikazana je međusobna interakcija mosta i kolosijeka.

Keywords

sustav ugrađenih tračnica; europski standard; Eurokod; dizajn; procjena

Hrčak ID:

259599

URI

https://hrcak.srce.hr/259599

Publication date:

7.12.2020.

Visits: 610 *