Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.21464/mo.28.1.12

Stavovi srednjoškolskih nastavnika matematike o ispitima Državne mature iz matematike

Amanda Glavaš orcid id orcid.org/0000-0003-3239-7949 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Croatia
Ljerka Jukić Matić orcid id orcid.org/0000-0002-8947-6333 ; Department of Mathematics, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Croatia
Sara Prša orcid id orcid.org/0000-0002-1526-4805 ; Strojarska i tehnička škola, Osijek, Croatia


Full text: english pdf 437 Kb

page 217-242

downloads: 396

cite


Abstract

U ovom radu predstavljena su mišljenja i stavovi nastavnika matematike o ispitima iz matematike na Državnoj maturi u Hrvatskoj. Cilj rada bio je ispitati mišljenja nastavnika o prikladnosti srednjoškolskih udžbenika matematike za pripremu učenika za ispite državne mature, općim zahtjevima ispita, ocjenjivanju i bodovanju na ispitima te o uspjehu učenika. Istraživanje je provedeno putem upitnika na prigodnom uzorku od 308 nastavnika matematike koji poučavaju u srednjim školama u Hrvatskoj. Rezultati pokazuju da nastavnici matematike školske udžbenike ne smatraju prikladnima za pripremu učenika za ispit više razine. Nastavnici smatraju da je vrijeme predviđeno za ispit više razine nedovoljno. Većinom su zadovoljni rezultatima svojih učenika, no neopredijeljeni su po pitanju kriterija i bodovanja na maturi. Nastavnici strukovnih škola u većoj su mjeri nezadovoljni zahtjevima i postavkama državne mature u odnosu na gimnazijske nastavnike. Rezultati ovog empirijskog istraživanja mogu poslužiti kao polazište za ponovno razmatranje općih zahtjeva državne mature iz matematike nakon više od deset godina nakon njezina uvođenja.

Keywords

Državna matura; nastavnici matematike; stavovi nastavnika; školski udžbenici; ispit iz matematike

Hrčak ID:

260370

URI

https://hrcak.srce.hr/260370

Publication date:

14.7.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.134 *