Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22598/zefzg.2021.1.189

Istraživanje profila turista prema motivima dolaska i lojalnosti stilu odmora

Marina Laškarin Ažić orcid id orcid.org/0000-0002-7051-8804 ; Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija


Full text: croatian pdf 257 Kb

page 189-202

downloads: 338

cite


Abstract

Lojalnost stilu odmora nova je vrsta lojalnosti turista koja sve više zauzima pažnju u društvenim istraživanjima. Temeljna razlika u odnosu na ostale vrste lojalnosti kao što su lojalnost brendu ili lojalnost destinaciji leži u predmetu iskazivanja lojalnosti. Naime, turisti lojalni svom stilu odmora svoju lojalnost iskazuju prvenstveno svojim dobro poznatim načinima trošenja slobodnog vremena za vrijeme odmora, neovisno o destinaciji ili smještaju u kojem borave. Rad ima tri glavna cilja, prvi je izdvojiti motive dolaska turista na Opatijsku Rivijeru, drugi, izlučiti klastere prema motivacijskoj pripadnosti, i treći cilj je utvrditi njihovu uzročnu posljedičnu vezu s namjerom preporuke stila odmora te namjerom ponovnog dolaska. U radu je korištena eksploratorna faktorska analiza (EFA) u cilju izlučivanja motivacijskih faktora, Two-step klaster analiza i ANOVA (Analiza Varijance) za definiranje klastera, te OLS regresijska analiza za utvrđivanje značajnosti prediktora lojalnosti stilu odmora. Rezultati istraživanja ukazuju da „Turisti željni odmora, uzbuđenja i socijalne bliskosti“ imaju statistički značajniju namjeru ponovnog dolaska i namjeru preporuke stila odmora u odnosu na drugi klaster „turisti željni i odmora i socijalne distance“. Rezultati regresijske analize ukazuju da turisti koji su motivirani odmorom i relaksacijom, imaju namjeru ponovnog dolaska i namjeru preporuke svog stila odmora.

Keywords

lojalnost stilu odmora; motivacijski čimbenici; Two-step klaster analiza

Hrčak ID:

260670

URI

https://hrcak.srce.hr/260670

Publication date:

19.7.2021.

Visits: 973 *