Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22210/govor.2021.38.03

Poučavanje enklitika i njihova redoslijeda u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika

Sanda Lucija Udier orcid id orcid.org/0000-0001-8768-8829 ; Faculty of Humanities and Social Sciences University of Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 319 Kb

page 45-62

downloads: 761

cite


Abstract

Enklitike ili zanaglasnice nenaglašeni su padežni oblici osobnih zamjenica, povratne zamjenice se, upitne čestice li te nenaglašeni prezentski oblici pomoćnih glagola biti i htjeti. One nemaju vlastiti naglasak, već svoj naglasak ostvaruju unutar naglasne cjeline naslanjajući se na naglašenu riječ. Zbog toga ne mogu stajati samostalno ili na prvome mjestu u rečenici. Kada ih je više, pojavljuju se u gramatički strogo zadanome poretku od kojega nema odstupanja. Redoslijed i položaj enklitika pripadaju najteže ovladivim segmentima hrvatskoga kao inoga jezika te zbog toga zahtijevaju veliku pažnju u procesu poučavanja, pri čemu jednaku važnost treba posvećivati redoslijedu enklitika kao i položaju enklitika i enklitičkih skupova unutar jednostavne i složene rečenice. Kako bi učenici hrvatskoga kao inoga jezika njima što bolje ovladali, enklitike trebaju biti obrađene i uvježbane u nastavi na morfološkoj, sintaktičkoj, prozodijskoj i funkcionalnostilskoj razini.

Keywords

enklitike; hrvatski kao ini jezik; morfosintaksa; prozodija; kontrastivna analiza

Hrčak ID:

260701

URI

https://hrcak.srce.hr/260701

Publication date:

21.7.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.199 *