Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32914/i.54.3-4.2

INTER-, TRANS-, MULTI, PLUR-, SUPRA-, KROS-: INOVATIVNI POJMOVI ILI STARI SADRŽAJ U NOVOM PAKIRANJU? RAZMATRANJA IZ DAF-ove PERSPEKTIVE

Olivera Durbaba ; Philologische Fakultät, Universität Belgrad, Belgrad, Serbia


Full text: german pdf 812 Kb

page 139-153

downloads: 642

cite


Abstract

U nastavi stranih jezika, a time i njemačkog kao stranog jezika, usvajanje sadržaja povezanih s kulturom ciljnog jezika uvijek je imalo svoje mjesto, izvorno u vidu faktografske Landeskunde, koja je imala za cilj informiranje o kulturnim činjenicama. Kulturni zaokret u drugoj polovici XX. stoljeća pomaknuo je fokus na pragmatično-komunikacijske situacije, a zatim i na interkulturalno koncipiranu gloto-didaktiku, čiji je cilj senzibilizacija i svjesnost za drugo i drugačije. Pored ovog koncepta, poslednjih godina i desetljeća formirani su neki novi modeli koji pokušavaju prevladati nedostatke interkulturalnog pristupa: transkulturni, multikulturni, plurikulturni, suprakulturni, kroskulturni, katakulturni. Međutim, stvarnost nastavnog procesa i udžbeničkog materijala dovodi u pitanje mogućnost operacionaliziranja ovih koncepata u okviru nastavnog procesa, koji i dalje ostaje značajno vezan za ideju kulture kao esencijalistički, homogeno i statički shvaćenog konstrukta. Stoga se čini opravdanim zalagati se za postuliranje kulturološki zasnovane Landeskunde kao referentne znanstvene discipline koja bi se bavila operacionaliziranjem teorijskih modela i istraživačkih rezultata za potrebe nastavnog procesa. Na osnovi poznatih modela čiji su autori Jean-Claude Beacco i Claus Altmayer na kraju ovog članka prikazan je vlastiti prijedlog za tematiziranje kulturnih sadržaja u nastavi.

Keywords

interkulturalne, transkulturne, multikulturalne, višekulturalne, nadkulturne, međukulturne, katakulturne, lekcije njemačkog kao stranog jezika; didaktizacija kulturnih sadržaja.

Hrčak ID:

262334

URI

https://hrcak.srce.hr/262334

Publication date:

30.8.2021.

Article data in other languages: german

Visits: 1.665 *