Informatologia, Vol. 54 No. 3-4, 2021.
Review article
https://doi.org/10.32914/i.54.3-4.7
DRUŠTVENI KONSTRUKCIONIZAM I UČINCI MEDIJSKOG PRIKAZA NIGERIJSKE GOSPODARSKE RECESIJE NA STRANE IZRAVNE INVESTICIJE
Beryl Annette Ehondor
; Pan-Atlantic University, Lagos
Aifuwa Edosomwan
; Pan-Atlantic University, Lagos
Abstract
Iako Nigerija ima najveće gospodarstvo u Africi, u posljednje vrijeme bila je opterećena raznim problemima, što je dovelo do ekonomske recesije. Prevelika ovisnost o stranim proizvodima, aktivnosti militanata i naftovodnih vandala u delti Nigera, loše ekonomsko planiranje i odgođeno potpisivanje proračuna neka su od pitanja koja se pripisuju padu u recesiju. Međutim, neki su ekonomisti sugerirali da nigerijsko gospodarstvo ima potencijal porasta nakon recesije i identificirali su priljev stranih izravnih ulaganja kao jedan od ključnih faktora koji će pridonijeti rastu. S druge strane, čini se da su medijski izvještaji o recesiji u Nigeriji izazvali pomiješane reakcije javnosti koja brine o svom svakodnevnom kruhu. Potencijalni investitori, domaći i strani, također nisu izostavljeni u izražavanju nesigurnosti. Budući da se oslanja-ju na medije da će pružiti informacije o stanju nigerijskog gospodarstva, moć medija u stvaranju ili ometanju vladinog poticanja izravnih stranih ulaganja ne može se podcijeniti. Moć medija, za koje se čini da mogu odrediti ili konstruirati položaj i percepciju pojedinaca/organizacije nakon toga, može se povezati s teorijom društvenog konstrukcionizma. Društveni konstrukcionizam sugerira da mediji imaju sposobnost selektivne reprodukcije i konstruiranja stvarnosti svake situacije - u ovom slučaju, recesije u Nigeriji. Međutim, također se priznaje da se o značenjima koja nude mediji mogu pregovarati ili odbaciti oni kojima su upućena. Ova studija istražuje sposobnost medijske konstrukcije gospodarske recesije Nigerije da utječe na priljev izravnih stranih ulaganja.
Keywords
Ekonomska recesija; izravna strana ulaganja; investitori; društvena izgradnja; Nigerija
Hrčak ID:
262342
URI
Publication date:
30.8.2021.
Visits: 1.325 *