Review article
https://doi.org/10.38003/sv.70.1.10
Učinkovite strategije učenja i kreativne metode poučavanja Hrvatskoga jezika u razrednoj nastavi
Marinko Lazzarich
orcid.org/0000-0003-1401-9610
; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Abstract
Učenje je važan proces u intelektualnom sazrijevanju i socijalizaciji ličnosti, a određuju ga brojne komponente među kojima su najvažnije kognicija, motivacija i emocije. Kako suvremena nastava zahtijeva aktivnu ulogu učenika u procesu učenja, ključni element za uspješno učenje jest kvalitetno poučavanje. Učiteljima je glavni izazov kako pobuditi interes među učenicima za obrazovno područje, stoga se poučavanje treba temeljiti na izboru primjerenih pristupa i postupaka. U ovom radu raspravljalo se o učinkovitim strategijama i oblicima učenja u nastavi Hrvatskoga jezika na nižem stupnju primarnoga obrazovanja, u razrednoj nastavi. Hrvatski jezik složen je nastavni predmet, stoga funkcionalna nastava jezika i književnosti zahtijeva svrhovitost metoda i oblika rada. Motrili smo primjenjivost suradničkoga, iskustvenoga i samoreguliranoga učenja. Priloženi su različiti kreativni postupci u ranoj fazi učenja jezika te ponuđene smjernice za rad s učenicima u razrednoj nastavi. Važno je učenicima omogućiti situacije u kojima će osvijestiti svoj proces učenja i preuzeti odluke o tome kako će ostvariti planirane ishode i ciljeve učenja.
Keywords
jezično izražavanje, književnost, literarna komunikacija, međupredmetne korelacije, učenik
Hrčak ID:
263044
URI
Publication date:
28.9.2021.
Visits: 6.185 *