Original scientific paper
https://doi.org/10.5559/di.30.3.02
Učinak emocionalne inteligencije na materijalizam i kompulzivnu kupnju
Beata Šeinauskienė
; School of Economics and Business, Kaunas University of Technology, Kaunas, Lithuania
Aušra Rūtelionė
; School of Economics and Business, Kaunas University of Technology, Kaunas, Lithuania
Asta Tarutė
; School of Economics and Business, Kaunas University of Technology, Kaunas, Lithuania
Shahrokh Nikou
; Faculty of Social Sciences, Business and Economics, Åbo Akademi University, Turku, Finland
Rosita Lekavičienė
; Faculty of Social Sciences, Arts and Humanities, Kaunas University of Technology, Kaunas, Lithuania
Abstract
Oslanjajući se na teoriju bijega, iznosimo tezu da je
emocionalna inteligencija negativno povezana s
materijalizmom i kompulzivnom kupnjom. Naše istraživanje
pokazuje da je sposobnost upravljanja vlastitim emocijama
povezana s nižim razinama materijalizma i kompulzivne
kupnje. Također upozoravamo na to da materijalizam
funkcionira kao mehanizam koji utječe na odnos
emocionalne inteligencije i kompulzivne kupnje. Nadalje,
utvrđeno je da je sposobnost razumijevanja vlastitih emocija
negativno povezana s kompulzivnom kupnjom. Suprotno
očekivanjima, analizom putanje uočeno je da je odnos
između razumijevanja vlastitih emocija i materijalizma
beznačajan, što upućuje na to da veza između emocionalne
inteligencije i materijalizma možda nije uvijek izravna.
Očekivano, materijalizam je bio pozitivno povezan s
kompulzivnom kupnjom. Naše istraživanje pridonosi
relevantnoj literaturi, otkrivajući da emocionalna inteligencija
prethodi materijalizmu.
Keywords
emocionalna inteligencija; kompulzivna kupnja; materijalizam; teorija bijega
Hrčak ID:
263203
URI
Publication date:
6.10.2021.
Visits: 2.152 *