Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/fi41305

Strategije gledanja. Prilog o političkim elementima postmoderne umjetnosti

Katarina Rukavina orcid id orcid.org/0000-0003-3973-7651 ; Sveučilište u Rijeci, Akademija primijenjenih umjetnosti, Slavka Krautzeka 83, HR–51000 Rijeka


Full text: croatian pdf 346 Kb

page 549-564

downloads: 440

cite

Full text: english pdf 346 Kb

page 560-560

downloads: 265

cite


Abstract

Rad istražuje model društvenosti, interakcije i participacije kao političke elemente postmoderne umjetnosti. Postmoderno stanje nastupa nakon propasti glavne ideje modernizma, što se temelji na vjeri u napredak i emancipaciju čovječanstva odnosno nakon kraha velikih spekulativnih pripovijesti poput idealizma, scijentizma, marksizma ili utopije o promjeni svijeta pomoću umjetnosti. Otuda se kao opće mjesto nadaje teza da umjetnost nema više onu ulogu kakva joj se pripisivala od XIX. stoljeća nadalje, kao što je politička borba, kritika društva ili socijalni angažman, odnosno da više nema funkciju kritike, onoga što upozorava i što se avangardno suprotstavlja svemu postojećem. Nasuprot takvom stavu, rad nastoji podastrijeti kritički i politički potencijal postmoderne umjetnosti, pri čemu se usmjerava na umjetničku praksu nakon 1990-ih te njezino isticanje relacija, susreta i interakcije s publikom. Riječ je o aproprijaciji avangardnih strategija, ali s povijesnim odmakom i drukčijim kontekstom.

Keywords

avangarda; interaktivna umjetnost; participativna umjetnost; modernizam; postmodernizam; publika

Hrčak ID:

264359

URI

https://hrcak.srce.hr/264359

Publication date:

29.10.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.809 *