Original scientific paper
https://doi.org/10.31192/np.19.3.4
Kako posebni uvjeti oblikuju vrijednosti kod studenata dodiplomskih studija predškolskog odgoja u Sloveniji?
Marta Licardo
orcid.org/0000-0002-5858-8527
; Faculty of Education, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Abstract
Svrha je studije ispitati vrijednosti kod studenata predškolskog odgoja i utvrditi koje su razlike u vrijednostima kod studenata u specifičnim socijalnim uvjetima. Vrijednosti kod dodiplomskih studenata koji studiraju predškolski odgoj vrlo su važne za profesionalni razvoj i praksu. Također je svrha studije utvrditi mijenjaju li se kod studenata vrijednosti tijekom studijskog programa; koje su vrijednosti studentima važnije; i koje su razlike u vrijednostima kod studenata s obzirom na vrstu studija (redoviti/izvanredni), godinu studija, starost, radno iskustvo i radno mjesto. Rezultati pokazuju da zaposleni studenti daju veću važnost od nezaposlenih studenata vrijednostima usmjerenim prema drugima nego vrijednostima usmjerenima na sebe; stariji studenti više prihvaćaju vrijednosti usmjerene prema drugima od mlađih studenata, dok u vrijednostima koje se usredotočuju na sebe nisu zabilježene razlike s obzirom na dob ispitanika. Studenti koji imaju više radnog iskustva i koji studiraju dulje više prihvaćaju vrijednosti usmjerene prema drugima, dok se u vrijednostima usmjerenim prema sebi ne uočavaju razlike po godinama studija. Ovi rezultati otkrivaju važne promjene u hijerarhiji vrijednosti povezanih s izmjerenim varijablama i u međuodnosu različitih uvjeta.
Keywords
dob; socijalni uvjeti; studenti predškolskog odgoja; visoko obrazovanje; vrijednosti
Hrčak ID:
265522
URI
Publication date:
15.11.2021.
Visits: 1.823 *