Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.31823/d.29.3.5

Od ideje održivosti / održivoga razvoja do odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u školama

Renata Jukić orcid id orcid.org/0000-0003-1433-5920 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Sara Kakuk orcid id orcid.org/0000-0002-5368-7788 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Emanuela Ham orcid id orcid.org/0000-0001-8179-2801 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Josip Juraj Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia


Full text: croatian pdf 200 Kb

page 375-393

downloads: 862

cite


Abstract

Današnje, postmoderno vrijeme, vrijeme ambivalentnih vrijednosti upozorava na potrebu usvajanja novih vrijednosnih paradigmi unutar odgojno-obrazovnoga sustava. Održivi razvoj držimo znanstvenim konceptom, filozofijom življenja suvremenoga čovjeka i praksom razvoja kojom se postiže ravnoteža ekonomsko-socijalno-ekoloških ciljeva za dobrobit budućih generacija. Današnjica narušenih općeljudskih vrijednosti upućuje čovjeka odgovornom odnosu prema okolini prihvaćajući održivi razvoj kao filozofski pristup i pragmatično djelovanje sa sustavom temeljnih ljudskih vrijednosti i djelovanja. U tom smislu implementiranje ciljeva, zadataka i sadržaja održivoga razvoja u suvremeni kurikul mora postati imperativ suvremene škole. Rad razmatra ulogu odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u suvremenoj školi dajući pregled znanstvenih pogleda uz kritičko promišljanje navedene problematike.

Keywords

kroskurikularni pristup; kritičko promišljanje; održivi razvoj; odgoj i obrazovanje za održivi razvoj; stavovi i vrijednosti održivosti; odgoj; suvremeni kurikul

Hrčak ID:

265983

URI

https://hrcak.srce.hr/265983

Publication date:

30.11.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 2.159 *