Croatology, Vol. 12 No. 2. - 3., 2021.
Original scientific paper
Učenička recepcija na primjeru djela Čudnovate zgode šegrta Hlapića u suvremenom medijskom kontekstu
Vjekoslava Jurdana
orcid.org/0000-0003-2277-3795
; Juraj Dobrila University of Pula, Faculty of Educational Sciences, Croatia
Sandra Kardum
orcid.org/0000-0002-8441-0896
; Juraj Dobrila University of Pula, Faculty of Educational Sciences
Barbara Grgec
; Juraj Dobrila University of Pula, Faculty of Educational Sciences
Abstract
Tema ovoga rada jest učenička recepcija književnih likova iz romana Čudnovate zgode šegrta Hlapića Ivane Brlić-Mažuranić. Taj roman učenici upoznaju u trećem razredu osnovne škole kao obvezno lektirno djelo. Mnogim je učenicima susret s tim djelom ujedno i prvi susret s dječjim romanom, no ne i s likovima spomenutoga romana. Današnji dječji recipijenti imaju priliku upoznati te likove kroz istoimeni dugometražni crtani film, televizijsku crtanu seriju Hlapićeve nove zgode, akciju Nacionalnoga programa sigurnosti cestovnoga prometa Poštujte naše znakove te mrežne stranice Hlapićeva portala (www.hlapic.net), i to u zoomorfnom obliku. Pitanje o postojanju ili nepostojanju utjecaja tih medija na učeničku recepciju likova iz romana nametnulo se kao temeljno pitanje ovoga rada, a odgovor se nastojao dobiti istraživanjem. Terensko istraživanje provedeno je među učenicima trećih razreda osnovnih škola iz triju hrvatskih regija. Osmišljen je anketni upitnik kojim se htjela ispitati učenička recepcija likova. Temeljna pretpostavka koja se nastojala provjeriti je da na učeničku recepciju likova utječe animirani i igrani film, te komercijalizacija zoomorfnih likova koji su nastali prema Čudnovatim zgodama šegrta Hlapića. Nakon provedena istraživanja, pretpostavka se pokazala točnom. U razloge takva stanja nastojalo se prodrijeti u
statističkoj i deskriptivnoj analizi rezultata, raspravi te u zaključnom djelu rada.
Keywords
Čudnovate zgode šegrta Hlapića; likovi; recepcija; mediji; književni likovi; učenici
Hrčak ID:
266354
URI
Publication date:
6.12.2021.
Visits: 1.963 *