Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v23i3.4503
Metoda poučavanja temeljena na igri efikasnija je od konvencionalne metode poučavanja teniske tehnike odraslih početnika
Tomislav Hublin
orcid.org/0000-0002-4506-0803
; The Polytechnic of Međimurje in Čakovec Ulica bana Josipa Jelačića 22a, 40000, Čakovec, Croatia
Petar Barbaros
orcid.org/0000-0003-2797-0536
; Faculty of Kinesiology University of Zagreb Horvaćanski zavoj 15, 10000 Zagreb, Croatia
Tomislav Rupčić
orcid.org/0000-0003-2797-0536
; Faculty of Kinesiology University of Zagreb Horvaćanski zavoj 15, 10000 Zagreb, Croatia
Abstract
Konvencionalne metode poučavanja tehnike tenisa utemeljene na repetitivnim
vježbama imaju svojih nedostataka koji mogu rezultirati demotivacijom i
slabim ishodom poučavanja. S obzirom na navedeno razvijene su nove, na igri
utemeljene, metode poučavanja teniske tehnike. Cilj je bio istražiti učinkovitost
metode temeljene na igri u poučavanju tehnike tenisa kod odraslih početnika. U
istraživanje je uključeno 89 studenata druge i treće godine studija kineziologije
koji prethodno nisu trenirali tenis. Kroz četiri tjedna studenti su poučavani tenisu
– jedna grupa konvencionalnom metodom, druga metodom temeljenoj na igri.
Nakon provedenoga protokola, procijenjena je preciznost izvođenja, kao i kvaliteta
pojedinih faza standardnih udaraca u tenisu. Pokazana je statistički značajno
bolja preciznost forhend dijagonale i viša kvaliteta izvedbe kod skupine koja je
sudjelovala u poduci metodom temeljenoj na igri. Statistički značajna razlika
identificirana je za segment „ravnoteža“ za sve udarce osim forhend voleja, kao
i za „pravilnost izvedbe“ za forhend. Ostale razlike, iako statistički neznačajne,
konzistentne su u smjeru superiornosti metode poučavanja temeljene na igri.
Rezultati opravdavaju daljnja istraživanja na većem uzorku, a istovremeno
opravdavaju provođenje metode temeljene na igri u poučavanju odraslih početnika
tehnikama u tenisu.
Keywords
kvaliteta; preciznost; tenis; učinkovitost; učenje temeljeno na igri
Hrčak ID:
266854
URI
Publication date:
17.11.2021.
Visits: 1.326 *