Preliminary communication
https://doi.org/10.15516/cje.v23i3.4151
Učinak modela razvoja vodstva na meku vještinu vodstva srednjoškolaca
Rima Kamaeva
; Department of Tatar Philology, Yеlabuga Institute of the Kazan Federal University Kazanskaya St., 89, 423600, Yelabuga, Russia, Russian Federation
Marina Zemsh
; Department of Psychology and Social Pedagogy, State Humanitarian University of Technology, Zavodskaya Str., 27/39, 142632, Orekhovo-Zuevo, Russia, Russian Federation
Suriya Gilmanshina
; Department of Chemical Education, Kazan (Volga region) Federal University Kremlyovskaya Str., 18, 420008, Kazan, Russia, Russian Federation
Tatyana Galich
; Department of theory and methodology of pre-school and primary school education, Yеlabuga Institute of the Kazan Federal University Kazanskaya Str., 89, 423827, Yelabuga, Russia, Russian Federation
Abstract
Cilj je ovoga rada opisati model učinkovitoga razvoja osobina vodstva učenika
u procesu stjecanja „mekih vještina“. Istraživanje je provedeno u Školi 98 i Liceju
177 (Kazan), a obuhvatilo je ukupno 144 učenika od osmoga do desetoga razreda.
Istraživanje se sastojalo od dijagnostičke, eksperimentalne i završne faze. Razina
vodstva srednjoškolaca utvrđena je tijekom dijagnostičke faze prema metodi koju
su razvili Zharikov i Krushelnitsky. Model je testiran i uveden u srednjoškolski
obrazovni sustav u eksperimentalnoj fazi. Komparativna analiza rezultata dobivenih
u dijagnostičkoj i završnoj fazi u svim razredima pokazuje povećanje broja sudionika s
umjerenim do visokim potencijalom vodstva. Ova je činjenica pokazatelj uspješnosti
primjene modela razvoja vodstva i mogućnosti njegove implementacije u drugim
obrazovnim institucijama. Pretpostavlja se kako bi uvođenje modela razvoja
vodstva doprinijelo daljem poboljšanju karakteristika vođenja i „mekih vještina“
među učenicima. Rezultati ove studije mogu se upotrijebiti kao referenca za dalja
istraživanja u ovom području.
Keywords
obrazovani proces; razvoj vodstva; oblikovanje vještina; obrazovanje učenika; meke vještine
Hrčak ID:
266856
URI
Publication date:
17.11.2021.
Visits: 1.427 *