Preliminary communication
https://doi.org/10.34075/cs.56.4.3
Religijska dimenzija interkulturalnog obrazovanja: doprinos katoličkog vjeronauka interkulturalnom obrazovanju
Ružica Razum
orcid.org/0000-0002-8215-8404
; Faculty of philosophy and religious sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Marija Jurišić
orcid.org/0000-0002-0836-5229
; Faculty of philosophy and religious sciences, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Tomislav Šegina
orcid.org/0000-0002-3932-0410
; High school Gymnasium Karlovac, Karlovac, Hrvatska
Abstract
U prvome dijelu ovoga teksta razmatra se pitanje interkulturalnog obrazovanja usmjerenoga stjecanju znanja, stavova i vještina potrebnih za miran suživot. Promišljanje o interkulturalnome obrazovanju na poseban način zahtijeva ispravno razumijevanje identiteta i razlika u odgojnome i interkulturalnome području. Bitna sastavnica interkulturalnog obrazovanja je religijska dimenzija. U drugom se stoga dijelu promišlja o ulozi religijske dimenzije interkulturalnog obrazovanja na temelju relevantnih i recentnih europskih dokumenata te na temelju europskih istraživanja u području religijskog obrazovanja. U trećemu se dijelu kritički predstavljaju glavni modeli, odnosno dominantni načini promicanja religijskoga obrazovanja u Europi. Fokus je posebno usmjeren na religijsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj, a koje se ostvaruje putem različitih inačica konfesionalnoga vjeronauka, ali i putem drugih predmeta, međupredmetnih tema i izvannastavnih aktivnosti. U posljednjem, četvrtom, dijelu predstavljaju se rezultati kritičke analize interkulturalne i međureligijske dimenzije konfesionalnoga vjeronauka u Kurikulumu Katoličkoga vjeronauka za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj.
Keywords
religijska dimenzija; interkulturalno obrazovanje; katolički vjeronauk
Hrčak ID:
267253
URI
Publication date:
22.12.2021.
Visits: 2.139 *