Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.46672/zsl.6.6.5

Spotify streaming platforma: paradigma postmodernog menadžerskog modela

Joško Lozić orcid id orcid.org/0000-0001-5568-5279 ; Sveučilište Sjever
Katarina Fotova Čiković orcid id orcid.org/0000-0003-0138-1362 ; Sveučilište Sjever
Dijana Vuković orcid id orcid.org/0000-0003-2900-1210 ; Sveučilište Sjever


Full text: croatian pdf 886 Kb

page 67-89

downloads: 363

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada ukazati na promjene koje su zahvatile glazbenu industriju pod utjecajem digitalne transformacije proizvodnog i distribucijskog procesa. Digitalizacija proizvodnog procesa promijenila je način ostvarivanja prihoda u svim vrstama industrija te je izazivala dramatične promjene u načinu upravljanja. Glazbena industrija, kao segment medijske industrije, potpuno je promijenila način distribucije glazbenih sadržaja. Digitalizacijom proizvodnog procesa, stvoreni su uvjeti za distribuciju glazbenih brojeva izvan klasičnih brickand-mortar prodavaonica gramofonskih ploča. Klasični model proizvodnje i distribucije fizičkih proizvoda, zamijenjen je pretplatom na streaming platformu. Glazbena streaming platforma Spotify predvodnik je nove menadžerske paradigme u distribuciji i konzumaciji glazbenog sadržaja. Distribucija glazbenih sadržaja u modelu pretplate na streaming platformu bio je temelj na kojem se razvio pojam spotifikacija, koji označava distribuciju sadržaja na streaming platformama.

Keywords

ekonomija platformi; Spotify; spotifikacija; streaming platforma.

Hrčak ID:

269334

URI

https://hrcak.srce.hr/269334

Publication date:

28.12.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 951 *