Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22522/cmr20210271

Slika Dalmacije u glazbenim spotovima na Youtubeu i njihova uloga u medijskoj prezentaciji Dalmacije

Lina Malek orcid id orcid.org/0000-0001-7933-1168 ; Doktorandica na Fakultetu hrvatskih studija, Sveučilište u Zagrebu
Tena Lovrić orcid id orcid.org/0000-0001-7238-4507 ; Scardona glazbena produkcija d.o.o., Zagreb


Full text: croatian pdf 859 Kb

page 66-89

downloads: 306

cite


Abstract

Dalmacija je hrvatska regija bogata kulturnom i prirodnom baštinom. U 21. stoljeću nezamjenjivu ulogu u
turističkoj promociji destinacije imaju novi mediji, osobito YouTube na kojem se svakodnevno pregleda
više od milijardu sati videozapisa. Budući da su glazbeni spotovi svojevrsna prezentacija Dalmacije, ovim
smo radom istražili kakva je slika Dalmacije u glazbenim spotovima na YouTubeu i u kojoj mjeri publika
doživljava Dalmaciju onako kako je se prikazuje u spotovima. Kvantitativnom metodom analize sadržaja
u službenim smo glazbenim spotovima (N=281) na YouTube kanalu Scardone, hrvatske diskografske kuće
specijalizirane za dalmatinsku glazbu, ispitali zastupljenost vizualnih elemenata (obilježja) koji prema
recentnoj literaturi prezentiraju baštinu Dalmacije. Analiziravši 1288 minuta i 52 sekunde audiovizualnog
sadržaja utvrdili smo kako su Jadransko more i kamena građevina najzastupljenija obilježja Dalmacije
u glazbenim spotovima. Jadransko more, dalmatinska vegetacija, kamene kale i galeb ona su obilježja
na temelju kojih više od 90 % ispitanika (N=225) online anketnog upitnika percipira Dalmaciju. Može
se stoga zaključiti kako glazbeni spotovi na YouTubeu imaju značajnu ulogu u vizualnoj prezentaciji i
promociji Dalmacije.

Keywords

Dalmacija; YouTube; glazbeni spotovi; prezentacija baštine; imidž destinacije

Hrčak ID:

270153

URI

https://hrcak.srce.hr/270153

Publication date:

31.12.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 814 *