Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21464/mo.28.2.10

Biti plesni pedagog: Ispitivanje temeljnih odrednica profesije pedagoga u umjetničkom području

Daliborka Luketić ; Department of Pedagogy, University of Zadar, Croatia
Nataša Kustura ; Department of Pedagogy, University of Zadar, Croatia


Full text: croatian pdf 362 Kb

page 77-101

downloads: 506

cite


Abstract

Na tragu pitanja o tome što znači biti plesni pedagog, cilj ovoga rada bio je ispitati neke odrednice profesije plesnog pedagoga te prikazati način na koji plesni pedagozi progovaraju o onom ‘pedagoškom’ u svojoj profesiji. Primjenom kvalitativnog istraživanja te metodom dubinskog intervjua s plesnim pedagozima koji djeluju u različitim područjima odgojno-obrazovnog i umjetničkog rada, nastojalo se je opisati i analizirati područje njihova rada, odgojnog djelovanja te odgojne vrijednosti koje oni u svome radu afirmiraju. Temeljem kvalitativne analize podataka i primjenom interpretativne fenomenološke analize u bogatom empirijskom narativu identificirano je pet tema: (1) poimanje plesa kao dimenzije umjetničkog i odgojnog djelovanja, (2) odrednice pedagoškog rada, (3) značenje pedagoške uloge, (4) transformacija umjetničke prakse u pedagošku praksu i (5) posebnost odgojno-obrazovne metode. Rezultati istraživanja govore o tome kako plesni pedagozi doživljavaju i tumače svoj pedagoški rad – prije svega kao odgojni rad u kojemu se događa spoj umjetnosti i pedagogije pri čemu je naglašeno njihovo pedagoško umijeće kao neraskidivi dio profesionalnog habitusa plesnog pedagoga.

Keywords

profesija pedagoga; umjetnički odgoj i obrazovanje; pedagoški rad; plesna pedagogija; plesni pedagog; kvalitativno istraživanje

Hrčak ID:

271353

URI

https://hrcak.srce.hr/271353

Publication date:

25.1.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.475 *