Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21464/mo.28.2.6

Učiteljska procjena znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a

Sanja Skočić Mihić orcid id orcid.org/0000-0001-6985-4213 ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Croatia
Snježana Sekušak Galešev orcid id orcid.org/0000-0002-7395-9744 ; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb, Croatia
Selma Kehonjić ; Ivo Lola Ribar Elementary School, Labin, Croatia


Full text: croatian pdf 341 Kb

page 171-191

downloads: 800

cite


Abstract

Cilj je studije bio utvrditi učiteljsku procjenu znanja o simptomima, etiologiji i tretmanu ADHD-a te njenu povezanost sa sociodemografskim obilježjima učitelja, obilježjima škole i učiteljevoj samoprocjeni općeg znanja o ADHD-u. Prigodan uzorak činilo je 233 učitelja. Primijenjen je Upitnik učiteljskih znanja o ADHD-u trofaktorske strukture: Simptomi, Etiologija i Tretman ADHD-a, odgovarajuće pouzdanosti. Učitelji poznaju važnost tretmana za akademske i socijalne ishode učenika s ADHD-om te simptome ADHD-a, dok iskazuju nedovoljno poznavanje etiologije ADHD-a. Prisutne su zablude u identificiranju uzroka ADHD-a u obiteljskim stresnim okolnostima. Učiteljska procjena općeg znanja o ADHD-u povezana je s višom razinom znanja o simptomima i tretmanu, radnim mjestom učitelja razredne nastave, dok je viša razina znanja o tretmanu povezana s nižom kronološkom dobi učitelja. Implikacije dobivenih nalaza ukazuju na značaj stjecanja kompetencija učitelja za poučavanje učenika s ADHD-om tijekom inicijalnog obrazovanja i trajnog profesionalnog razvoja, kao i osiguravanja podrške stručnjaka edukacijskih rehabilitatora.

Keywords

znanja; učitelji; ADHD; simptomi; etiologija; tretman

Hrčak ID:

271357

URI

https://hrcak.srce.hr/271357

Publication date:

25.1.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 2.058 *