Original scientific paper
https://doi.org/10.5673/sip.59.3.10
Važnost znanstveno utemeljenih činjenica u kriznom komuniciranju: Dokazi iz zagrebačkog i petrinjskog potresa
Izidora Marković Vukadin
orcid.org/0000-0002-6598-5360
; Institute for Tourism, Zagreb, Croatia
Marija Mustać
orcid.org/0000-0002-0103-9148
; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Geophysics, Seismological Survey, Croatia
Lidija Nujić
; Institute for Tourism, Zagreb, Croatia
Karmen Fio Firi
orcid.org/0000-0002-9944-2305
; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Geology, Croatia
Jasminka Martinjak
; Croatian Geological Survey, Zagreb, Croatia
Zrinka Marušić
; Institute for Tourism, Zagreb, Croatia
Maja Baniček
orcid.org/0000-0001-5591-0966
; University of Zagreb, Faculty of Civil Engineering, Croatia
Abstract
Potresi su prirodni fenomeni koji mogu snažno utjecati na zajednice, infrastrukturu i okoliš.
Hrvatska je dio tektonski i seizmički aktivnog područja, tako da bi njezini stanovnici i nadležne
institucije trebali biti svjesni mogućih opasnih događaja, koji mogu biti razorni. Stoga je
krizna komunikacija izuzetno važna, a u slučaju prirodnih katastrofa poput potresa mora biti
jasna, pravodobna i sažeta. Znanstvene institucije koje se bave potresima također bi trebale biti
uključene u krizno komuniciranje. Podaci o dva snažna potresa 2020. godine koji su potresli
područje Zagreba i Petrinje te širu okolicu, pokazali su kako se relevantne institucije mogu
nositi s informacijama o potresima i njihovim posljedicama i javno ih dijeliti. Ovaj rad usvaja
mješoviti dizajn istraživanja, kombinirajući i kvalitativne i kvantitativne podatke o potresima
u Zagrebu i Petrinji iz različitih izvora znanstvenih i stručnih institucija iz područja geologije,
geofizike, seizmologije i građevinarstva u Hrvatskoj. Empirijski podaci sugeriraju da je najučinkovitija
interaktivna komunikacija koja nastoji riješiti lokalne kontekstualne probleme,
objasniti radnje i pružiti iskrene, pravodobne, točne i pouzdane informacije. Ubuduće institucije
moraju pronaći način da reagiraju ili podijeliti svoje informacije kako bi pomogle u krizi.
Keywords
potresi; društveni mediji; analiza sadržaja; krizna komunikacija
Hrčak ID:
271654
URI
Publication date:
31.1.2022.
Visits: 2.144 *