Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/fi41405

Usporedba europske i azijske odgojno-obrazovne tradicije i njihova važnost u suvremenom kontekstu

Ružica Jurčević orcid id orcid.org/0000-0003-1708-6042 ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Ivana Lučića 3, HR–10000 Zagreb


Full text: croatian pdf 464 Kb

page 751-764

downloads: 263

cite

Full text: english pdf 464 Kb

page 764-764

downloads: 305

cite


Abstract

Prevladavajuće ekonomske ideologije, koje su ušle u područje visokog odgoja i obrazovanja u posljednjih nekoliko desetljeća, poremetile su dugu tradiciju tzv. humanističkih ideala i vrijednosti. To je ujedno rezultiralo pomakom s učenja per se prema učenju za tržište rada, čime je naglasak stavljen na tehničko-funkcionalnu dimenziju obrazovanja kojom se zanemaruje pojedinac i njegov razvoj. Dok mnoga europska sveučilišta pozdravljaju neoliberalnu paradigmu u poučavanju i učenju, u azijskim zemljama posljednjih godina dolazi do oživljavanja tradicionalnog konfucijanskog koncepta odgoja i obrazovanja kao odgovora na hiperspecijalizaciju visokog obrazovanja. Pokušavajući istražiti odnos između humanističkih i neoliberalnih pristupa sveučilištu, ovaj će se rad fokusirati na prikaz europske i azijske (konfucijanske) tradicije odgoja i obrazovanja, na njihove sličnosti i razlike te načine na koje su potonje razlike institucionalizirane, s ciljem da se ukaže na važnost rekonstitucije humanističkih vrijednosti u odgoju i obrazovanju u sve više neoliberalno orijentiranom svijetu.

Keywords

odgoj; obrazovanje; konfucijanizam; humanizam; vrijednost; neoliberalizam; sveučilište

Hrčak ID:

272029

URI

https://hrcak.srce.hr/272029

Publication date:

7.1.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.449 *